Vid sommarstugan har vi tagit ner en del träd i en slänt där det nu istället kommer upp mängder med hallonplantor.

Jag skulle vilja ha gräs/blåbär ängsblommor istället. Men hallonen är ju som ogräs och jag vet inte hur jag skall göra för att få något annat att växa där.

Jag har gått över med trimmern ett par gånger detta år så hallonplantorna är inte så höga, 20-30 cm.

Skall jag bara fortsätta och trötta ut dem eller måste man rycka upp dem?
 
Du måste gräva upp dem om du vill bli av med dem. Alternativt Roundup men då växer inget där sen på minst ett år...
 
Vanligt roundup alltså. 1 år, det kan man väl ta. Det är väldigt mycket hallonskott så det är nästan omöjligt att dra upp.
 
Hm, är lite emot gifter om man vill äta nåt som växer där sedan. Jag skulle nog ha kört triimmer tills skotten ger upp.
 
Dom ger inte upp....
 
Behåll dem, hallon är godare än blåbär tycker jag...
Dessutom brukar väl inte blåbär trivas i öppen ängsmark, de föredrar skog som bekant.
 
Det växer blåbär 20m bort och det är en skogstomt så det funkar nog. Hallonen dövar dock allt som växer på marken under. Om jag bara får gräs så är jag nöjd.
 
Är det årets hallon så duger trimmer eller gräsklippare, är det även fjolårsris tror jag mer på att bränna först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.