Planerar för att färdigställa källarprojektet men är lite osäker på vad som behövs förutom slangen.

Förutsättningar är 50m2 och 2-3 slingor (240m 20mm-slang).

Vad rekommenderas för utrustning?
 
Ingen?
 
Lite beroende på hur du ska lägga slangen behöver du skenor eller clips att fästa den med. En fördelare med bockstöd och kopplingar. Termostater, ställdon och reglerutrustning om du ska ha termostatstyrning.
 
Du behöver också en manometer, och kopplingar så du kan tryckprova.
 
Jag ringde till Golvvarmebutiken.se. De hjälpte mig att plocka ihop allt och så fick jag ritningar från LK med hur jag skulle dra slingor och vilken justering slingorna ska ha.

Vill du köpa själv på t.ex. byggvaruhus så kan du gå in och först kolla paketen de har på GVB.se:
http://golvvarmebutiken.se/Vattenburen-golvvaerme/Golvvaermepaket-16-mm/43593-Foer-ingjutning

Där är allt listat som behövs... För provtrycknig tillverkade jag en "adapter" för en Biltema fotpump och pumpade upp 1 bars tryck (man måste vara försiktigare med luft) i fördelaren och lät det stå över natten.
Vissa tycker man ska provtrycka slinga för slinga men det tänke jag att jag gör sen om det skulle ha visat sig läcka någonstans...
 
Tackar för svaren. Vad gäller provtryckning så tar jag nog in svågern som är rörmokare, resten har jag tänkt fixa själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.