Manöverpanelen har slocknat, jag hittar ingen logisk förklaring till varför. Ingen lampa lyser på den!

Hittar inte heller larmet på mitt lokala nätverk men jag misstänker det är för att jag bytt router och har nytt lösen!?
 
Jag mätte nu mellan OV och +12 och där var endast 0,97 volt!?

Jag har en SPC 4320 som "huvudenhet"
 
Hej ! lossade du kabel o mätte ? Har du haft åska
//Goerana
 
Provat släcka ner centralen helt, både nät och batteri, och starta om den?
 
VikHe skrev:
Provat släcka ner centralen helt, både nät och batteri, och starta om den?
Jag har provat att släcka ner centralen inkl. ta lös minuspolen från batteriet, lämnade ca 15 sekunder och startade upp igen....

goerana skrev:
Hej ! lossade du kabel o mätte ? Har du haft åska
//Goerana
Ja det har varit åska... Min router slutade WIFI fungera på (en gammal LinkSys, tydligen vanligt fel). Misstänker även att min tv-box slutat fungera pga det för den får inte kontakt med nätet!

Om åskan tagit ovan saker, så kanske även panelen?

Hur menar du med att lossa kabel? Jag mätte på skruvarna på plinten efter jag tagit lös framsidan på panelen!
 
Jag provade nu att skruva lös kablarna från plinten och mäta direkt på dem, fortfarande omkring 0,96 volt... så det kommer 0,96 volt ifrån centralen!

2014-08-10 13.32.48.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Lyser några indikeringar på centralkortet?

Kolla om du har spänning in till kortet från trafon (AC), kan annars vara säkringen på matningen till transformatorn.

Annars låter det som att centralkortet har gett sig :(
 
Som synes på första bilden så lyser två dioder uppe till vänster (den högra blinkar), och den dioden nere lyser också konstant!
2014-08-10 13.37.14_censur.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2014-08-10 13.37.40_censur.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Jag ser nu i manualen att diod fem indikerar "a hardware fault has been detected on the board"

Däremot blinkar diod 7 , och den indikerar "system is functioning normally"

Motsägelsefulla?!
 
Jag ser då ett hårdvarufel lite till höger, nedanför den stora kondensatorn längst upp på kortet... :)
 
  • Gilla
goerana
  • Laddar…
VikHe skrev:
Jag ser då ett hårdvarufel lite till höger, nedanför den stora kondensatorn längst upp på kortet... :)
Äsch då, det är väl inget! ;)

Nej, men seriöst VikHe, tack så mycket!!! Förstår inte att jag inte själv såg det felet... Vissa kanske tycker det syns hyffsat tydligt tom ? ;)

Tog ett nytt kort lite närmare på det, nånting verkar ha blivit någon grad för varmt! ;) Misstänker åskan som dödade min router och tv-box...
 
  • 2014-08-10 15.52.05_censur.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Oftast lättare att granska på ett foto :)
Ser ju ut att vara rätt mörkt i rummet, så kan förstå att du inte såg det ;p

Bara beställa nytt centralkort och hoppas att allt annat klarat sig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.