Hej,
Som ni ser på bilden, verkar det vara blöt i den del av badrummet.
Denna del är ungefär en meter från duschen, och den har inte kommit i kontakt med någon vatten redan innan den dök upp.
Det är inte smuts. Jag har försökt skrubba bort med diverse medel, vilket inte har hjälp, inte heller när jag har skrapat bort lite av fogen.

Någon som vet vad detta kan bero på?!


bild 4.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
(spekulerar: ) Fukt från ett trasigt inbyggt rör i golvet/väggen?
 
det är också det enda jag kan tänka mig, däremot finns det inga rör i golvet. i väggen vet jag inte, men kan tänka mig att rören har punkterats där man har gjort hål för att fästa utanpåliggande rören, men borde det då inte bli våt hela vägen från vägkanten?
 
kulle
Någon som har spillt nån typ av fet vätska kanske
Hur länge har det varit så ?
Bodde ni där innan detta upptäcktes ?
 
Fick en sån där efter att "någon" spillt sköljmedel. Går inte att få bort
 
den här bilden är från 31 juli, det var ungefär då den dök upp, och som ni ser har den spridit sig vidare.

badrummet är nyrenoverat av behörig firma som vi anlitat (ca 3 månader sedan)

bild 1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
alltså kan det inte heller vara sköljmedel eftersom den har spridit sig.
 
Hur är fallet från det här drabbade området till duschen? Kan det vara bakfall under plattorna?
 
det borde inte vara något bakfall, men problemet är att det området inte har varit i kontakt med vatten. från ytan i varje fall. under den här tiden har vi duschat med duschdraperi, och vi har inte moppat golvet eller något.
 
Om det nu är fukt, och inte bara missfärgning i fogen, så är min gissning på en lokal fördjupning i tätskiktet under plattorna dår, så att det blir en vattenpöl stående under plattorna.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
det hade varit helt logiskt om området hade kommit i kontakt med vatten, innan eller under tiden den dök upp.
 
Som sagt, det kan bli en "pöl" under plattorna om det finns lite bakfall från området där man duschar, vatten rinner i så fall åt fel håll under plattorna. Å andra sidan så borde området i så fall torka upp ibland.
 
Du skriver att den "verkar vara blöt"... Men är fogen blöt eller torr? Känner du inte det med fingret eller om du trcker med lite toapapper mot fogen? Eller kan man inte kolla det först med en fuktmätare eller nåt?
 
det går egentligen inte att känna det med finger eller toapapper.
man kan säkert ta reda på det med hjälp av fuktmätare, men det är inget som en lekman kan avgöra, måste nog kontakta någon vvs:are
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.