I
Andy78 skrev:
Har du automat på bilen eller är det manuell?
manuell 5 växlad
 
Så länge man beställer rätt delar och inte behöver kontakta kundservice funkar det bra. Har själv beställt därifrån, mycket bra pris.
 
I
big mike skrev:
Så länge man beställer rätt delar och inte behöver kontakta kundservice funkar det bra. Har själv beställt därifrån, mycket bra pris.
Så är det, men ibland får man hjälp att beställa fel delar. Upptäckte att jag faktiskt har handlat en del där jag med, tidigare. Vågar påstå att de gjort sig av med en bra kund.
 
Dom borde ge dig pengarna tillbaka om dom va säkra på att delen va rätt. Kan det vara så att dom missförstått din bilmodell. Gav du dom chassinummer eller?

Man får dubbelkolla både en och två gånger så att delen passar när det i praktiken inte går att returnera tyvärr.
 
I
Hade kontakt med Mister auto idag. De hade bytt axeln till en ersättningsaxel så jag skrev och frågade varför. De svarade att den andra var slut men denna var lika bra, och skulle jag av någon anledning inte vilja ha den så skickar de en returfraktsedel.
Den kom nyss, har kollat alla måtten, ser ut att stämma. Så ska det fungera, då blir gubben glad.
Med tanke på att V.A.G skulle ha mer än 5000 kr för original så ligger jag bra till ändå med ca 2200 samt en axel att försöka sälja. Ska nog gå, yttre knutan är väl samma på många vw och den kostar ju runt 500kr bara den.:)
 
I
Upptäckte något annat. Är det här ett försök till dubbelfakturering eller varför har man lagt in min order 2 gånger? bdol005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I
Satte på axeln från mister auto idag, som handen i hansken och bilen slutade vibrera.
vad jag gör med felleveransen vet jag inte, orkar inte hålla på å tjafsa med dem. De skriver att den passar Audi, Skoda och golf ända upp emot 2010 års modell, får kanske bli en hyllvärmare, vem vet, kanske köper man en Skoda i framtiden.
 
Det var inte så att den första drivaxeln du fick var avsedd för automat?
 
I
Kanske det. Den ska tydligen passa på många bilar om infon i Mathias S länk stämmer, även till min modell, men det gjorde den inte. Möjligt att det beror på systembyte, men det borde de känna till. Som jag skrev så tog flera andra firmor det på endast regnumret.
De har i alla fall förlorat mig som kund, det känns inte säkert att handla av dem. Mycket bättre service på Mister auto, de ville t.o.m veta hur det gått.
 
ion skrev:
Kanske det. Den ska tydligen passa på många bilar om infon i Mathias S länk stämmer, även till min modell, men det gjorde den inte. Möjligt att det beror på systembyte, men det borde de känna till. Som jag skrev så tog flera andra firmor det på endast regnumret.
De har i alla fall förlorat mig som kund, det känns inte säkert att handla av dem. Mycket bättre service på Mister auto, de ville t.o.m veta hur det gått.
Det var denna han länkade till
http://www.bildelaronline24.se/skf/19187

Och den passar säkert till din bil, och var det den du fick så beror det på att drivaxeln är avsedd för bilar med automatlåda, vilket även står.
Växellådstyp : Automatisk
Det brukar nämligen vara olika längd på dem.
 
I
Jo men jag tänkte på den andra länken, http://uk.sbs-automotive.de/media/61910/nk_driveshaft_2013.pdf
Eftersom de inre drivknutarna var helt olika på de två, fanns ingen anledning att ens mäta längden på axeln. Den är troligen vad som anges. Hade den inre knutan varit rätt kunde jag flyttat över den till den gamla axeln, den yttre bytte jag förra året. Men allt sket sig.
 
Ska bli intressant att se vad som händer då jag nu har fått en felleverans, jag har tidigare endast lång och bra erfarenhet av denna firma och har handlat en hel del av dom utan problem.

Nu beställde jag nya chassifjädrar runt om och fick mycket riktigt fyra nya fina kartonger med Lesjöfors logga med rätt etiketter och artikelnummer.
Men när jag öppnade kartongerna så visar det sig att framfjädrarna inte är samma som jag beställt eller som etiketterna visar!?

Så här har "alla" gjort rätt förutom den som förmodligen öppnat två varianter av fjäderkartonger (För jämförelse irl?) och sedan lagt tillbaka dom i fel kartonger?
 
Vilken firma beställde du från?
 
I
Ja det ska bli intressant. Utgår från att det är från samma firma jag köpte ifrån. Kanske har de rensat ut rötäggen och börjat lyssna på kunderna. Jag fick för nån månad sedan mail från firman där de skrev att jag var beviljad att returnera axeln, men det var inget nytt, problemet var ju fraktkostnaden.
Jag handlar numera på Skruvat eller Mister auto, är det bråttom ligger Biltema runt hörnet. Det ska mycket till innan jag handlar på Bildelar online24 igen, trots deras låga priser.
 
Ja det är samma firma, kan inte förstå en sak dock varför dom lägger ner energi på att ha en hel hög med olika hemsidor/namn i en väldigt massa länder?

Närmare bestämt minst 35st hemsidor finns reggade på Autodoc GmbH vilket är samma bolag som E & S Pkwteile GmbH, reggat 2008 och omsätter tydligen nätta 250 000 000 SEK Häpp!

Varför inte satsa benhårt på ett namn /en sida och göra den perfekt om så på olika språk, nu blir det ju lite konstiga vibbar.
 
Redigerat:
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.