Hej.

Har en undran vad ni betalat för att uppgradera till rostfritt? Jag vet att det är lite beroende på vilket utgångspaket hustillverkaren har men i runda slängar.
Nyfiken!
 
ca 18.000 kr blev det för rostfri diskmaskin, mikro, häll, ugn, kyl, frys och fläktkåpa. Märke Siemens.

De vita varorna var också från Siemens.

Mvh
Kicki

 
uppgradera till rostfritt?
Har du småbarn är det en definitionsfråga om det är upp- eller nedgradering att välja rostfritt, men det har väl diskuterats förr..
Det ser hur som helst inget kul ut med alla fingeravtryck som kräver specialrengöring.
 
När jag jobbade på McDonalds (känner ni till den "restaurangkedjan"?), vilket tack och lov var länge sedan, dränkte vi papper i kolsyrat vatten och torkade av de rostfria delarna i restaurangköket. De rostfria delarna utgjorde ca 100% och det blev väldigt rent och fint med kolsyrat vatten.

Så när ni ändå tänker "uppdatera" till rostfritt så investera även i en SodaStreamer (den är tillbaka, jag har sett annons! 995:- på Siba.) så har ni både rengöringsmedel och läskeblask till ungarna!
 
Hej

För oss blev det ungefär 10000 i skilnaden, men då valde vi kyl/frys i ett och alla maskiner av energi klass A istället för B och allmänt bättre inte bara rostfritt. Vi bygger med Kungshus.

/Galina
 
Vi valde bort de rostfria vitvarorna (Bosch) från Trivselhus och begärde in offerter från flera butiker på alutec från AEG. Pris från TH ca 47 000:-. De två som var på samma nivå ställde vi mot varandra och sänkte priset ytterligare 1500:-, slutpriset blev 52 600:-! ;D
 
FlitigaLisa skrev:
Vi valde bort de rostfria vitvarorna (Bosch) från Trivselhus och begärde in offerter från flera butiker på alutec från AEG. Pris från TH ca 47 000:-. De två som var på samma nivå ställde vi mot varandra och sänkte priset ytterligare 1500:-, slutpriset blev 52 600:-!  ;D
Glömde säga att då fcik vi en iduktionshäll (Husqvarana Profinett) istället för vanlig häll ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.