:surprised: Mina google-skills verkar ha övergett mig, eller så finns det helt enkelt bara duschkabiner i måtten 70*90, 90*90, 80*80, dvs små ynkliga skrubbar där man konstant slår i armbågar och röv i väggarna...
:confused:

Vi har nu ÄNTLIGEN w00t.gif funnit vårt hus (projektet överta svärmors hus lades ned), och flyttar in under sommaren, och det enda som behövs göras är att riva en duschvägg i badrummet från -77 och istället sätta in en kabin, men.... Jag skulle alltså önska en kabin modell större, kanske 90*140 eller liknande... FINNS det sådana?
Det enda jag hittar i större mått är såna där ångduschar med massa fluff och lull-lull och en prislapp därefter, men det är jag inte intresserad av, jag vill ha en vanlig enkel plats att tvaga min lekamen utan att behöva köra upp röven i en kall glasvägg när tvålen har tappats...

Tips tages tacksamt emot!
 
  • Gilla
siblo
  • Laddar…
Om den befintliga duschväggen är från -77 så gissar jag att yt- och tätskikt, golvbrunn etc. också är det? I så fall är det väl läge att göra om allt? Då behöver du inte låsa dig vid duschkabin utan kan sätta upp hur stor duschyta du vill med hjälp av duschväggar eller vad du nu hittar på.
 
Pja, grejen var att vi inte vill börja med att göra om allt, och med en duschkabin är duschrummet funkis i 5-10 år till tills dess att vi har lust att göra om det och vet hur vi vill ha det... Vill gärna ha duschmöjlighet där nere också (det finns ett fullt funkis badrum av modernt snitt på övervåningen) men är fullkomligt nöjd med att göra den mindre investeringen just nu...
badrum2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gillar faktiskt rummet som det är, tack och lov har de som byggde huset god smak, så det är inte den brun-orangea färgskalan med hysteriskt blommönster som gäller, utan det är ett pikant blått rum med - faktiskt - mönster som känns bra...
:)
 
Vill du ha större än "standard" så leta efter handikappanpassade duschkabiner, de är oftast ganska långsmala dock, såg nån som var 75x160cm t.ex.

Speciellt snygga är de inte men de är i storlek med det du letar efter..
 
Håller med, det ser riktigt schysst ut:)

Filurskan skrev:
Gillar faktiskt rummet som det är, tack och lov har de som byggde huset god smak, så det är inte den brun-orangea färgskalan med hysteriskt blommönster som gäller, utan det är ett pikant blått rum med - faktiskt - mönster som känns bra...
:)
 
Kurtivan skrev:
Här är en 900x1200
[länk]
Det såg ju bra ut en liten stund, men det var just en sån med massa onödigt fluff som jag inte är intresserad av; jag struntar i bakgrundsbelysning, jag vill inte ha nån radio, tropiskt regn, och allt vad det nu var...

Allt jag önskar är typ ett kar, tre väggar, en dörr och en (under inga som helst omständigheter snålspolande) duschblandare med tillhörande slang och munstycke...

Jag börjar ana en outnyttjad marknad här... eek.gif Eller är jag den enda i hela världen som vill ha en normal dusch utan fluff men med lite större svängrum?
 
Köp en begagnad fluffdusch på blocket för 2000:-

Skulle munstycket vara snålspolande, så byt det för 200:-

Skura ordentligt.

Billigare än duschkabin.
Trevligare än duschkabin.

/ Fredrik
 
Nej, du är inte ensam!!! Hamnade här för att vi också letar efter en större duschkabin utan lull-lull och vill inte heller slå i överallt. Har man ändå plats för en större så vill man ju ha det - eller hur!

Har du hittat någon så berätta - håller på att bli tokig av Att leta, leta och leta... :x
 
Samma här!

Planerar att göra om i bastuns duschutrymme. Källarrum med betongväggar, obefintligt våtskydd. En duschkabin skulle göra allt så mycket smidigare. men varför är alla så himla små...
 
Filurskan skrev:
Gillar faktiskt rummet som det är, tack och lov har de som byggde huset god smak, så det är inte den brun-orangea färgskalan med hysteriskt blommönster som gäller, utan det är ett pikant blått rum med - faktiskt - mönster som känns bra...
:)
Det var ju snyggt, du behöver inte ändra något, bara vänta tills det där blir på modet igen, sen kan du skryta med ditt vintage-badrum:)
 
Y
Tänk på att det kommer en dag då golvbrunnen ska rensas. Kabinen ska då kunnas dras fram.

Jag lyckades faktiskt hitta en kabin med löstagbar sarg så om man är riktigt enveten och flexibel så kan jag nog lyckas rensa utan flytta fram kabinen. (köpte från pm-hem... väldigt trevliga i butik, kabinen gick sönder direkt, då fick jag lite sisådär respons, och när det väl löste sig och jag hade följdfrågor så slutade dom svara)
- där finns dessutom uddamått såsom 90x120 eller 80x120, 100x100 osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.