Det är dags att byta ut stormarknadsmöblerna och drömmen om Grythyttan blir helt enkel för dyr att förverkliga.

Finns det några märkesmöbler med bra kvalité som ligger rimligare i pris? Vi har tittat men blir inte kloka på om de dyrare möbelgrupperna vi sett i finare affärer egentligen är något att ha?

Vad rekommenderas? Finns det något av bra kvalité till vettigt pris?
 
Tack för tipset om artikeln!

Jag tänkte egentligen på kvalitetsmöbler som inte är kopior av Grythyttan. Det borde rimligen finnas tillverkare med egen design som kostar hälften av Grythyttan som trots allt tar lite för sitt varumärke.

Vi behöver två bord och åtta stolar vilket landar på 35.000:- för Grythyttan på rea - det känns lite väl dyrt!
 
Jag vet inte vilka modeller du tittat på men ett alternativ är väl att välja furu istället för ek eller teak, då blir priset inte lika högt. Förra våren köpte jag ett runt 120cm bord och 6st A2 stolar och för det gav jag 11600:- (ej rea men något prutat).

Men du kanske vill ha A3 stolar och då blir det löjligt dyrt.
 
Hemmakatten
Titta på Fermob, ett franskt märke. De har trädgårdmöbler, både bord stolar och bänkar/soffor till, nåväl, överkomliga priser. Deras möbler är i massiv aluminium och lackade 7 ggr för att kunna stå utomhus. Vi har ett stort runt svart bord, dia120 cm som vi haft i 5 år och det fortfarande lika fint. Det har fällbara ben så det är bara en platt skiva att ställa in i det oisolerade förråd under vintern.. Vi har också i år köpt ett lite 60cm o två cafestolar på rea. De flesta verkar ha rea just nu, både internet- och vanliga butiker.
 
Fermod verkar bli lika dyrt som Grythyttan oman tittar på Svenssons i Lammhult. TS ville ha ett budgetalternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.