Vi ska riva upp en vägg mellan sovrum 3 och en klädkammare som idag har en egen dörr.
Dörren bygger vi igen och därmed vill vi ha stora skjutdörrar i sovrummet in till klädkammaren. Vi vill inte ha golvskenor så vi letar efter en snygg och bra lösning där man kan hänga dörrarna på skenor i taket (eller i öppningen då det kanske inte blir helt upp till tak). Någon som har förslag på lösning?

Typ som denna lösning men inte med glasdörrar.
stylish-walk-in-closets-23.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om någon dessutom har gjort liknande byggnationer och vet vad kalaset kostade inkl kapa upp väggen och bygga igen dörren får man gärna svara här också.

Tackar.
 
Följdfråga: Sovrummet har ett tak och klädkammaren ett annat. Ska man öppna upp nästan hela vägen upp och sätta skjutdörrar typ 20 cm från tak och hela vägen ner eller öppna upp hela vägen upp och därmed åka på att sätta nytt tak så det blir likadant och snyggt där man öppnat upp?
 
Jag har nyligen gjort något åt detta håll, då jag byggt en klädkammare i hallen.

Jag byggde en öppning, dvs jag byggde en väggsnutt ovanför dörren. Detta dels för att ha något att hänga i, men mest för att det i mitt fall såg bäst ut. Det kan vara annorlunda för dig, men beroende på vad du har för tak så kan det vara olika görbart att bara sätta skenan i taket. Det beror också på vilka dörrar du tänkt dig. I mitt fall kör jag 19 mm mdf och det väger en del...

Jag skulle säga att huruvida du ska göra nytt tak i garderoben, det är antagligen enbart är en estetisk fråga.

Skenorna köpte jag på Theofils. Dyrt (kanske ett par tusen för bara skenor och tillhörande beslag) men mycket bättre än allt jag kunde hitta hos Bauhaus och Jula. Jag hittar inte den specifika jag kör med, men du kan ju surfa lite på theofils.se. Tror att det är en eku-lösning jag har.

När du frågar efter prisuppgift får jag känslan av att du inte kommer göra detta projekt själv. Är det rätt uppfattat?
 
Har gjort liknande förut, dock inte bytt tak (om man nu bör göra det). Så vi får se vad det blir för lösning. IKEA pax garderober var några cm för höga så vi måste hitta andra.
 
Hittade 206cm höga pax så we are back on track... :)
 
Sådana här dörrar (eller upphängning) tänkte vi på.. uploadfromtaptalk1408265596325.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.