Kan du inte bara låta badrummen vara som de är, byta ut tvättstället och ställa en kombimaskin därunder? Då borde det väl fungera?
 
Odelia skrev:
Tack för era svar!
Som det verkar så tycker de flesta ett extra badrum.. just nu har vi bara en liten dotter men tanken är ju självklart att vi blir fler i familjen. Ja vi kanske borde behålla badrummet. Angående tvättpelare vet jag verkligen inte hur jag ska få plats med den. Jag kan tänka mig att ändra avlopp och vatten en del, det stämmer att stammen är mot köket, men det kanske går att lösa ändå?

Jag vet fortfarande inte hur jag ska få plats. Problemet är att fönstret ligger dåligt till så det går inte att flytta badkaret mot 2,8 m väggen, och detsamma gäller att hänga dusch. Se bild nedan:[bild]


sen är det ett element på den väggen, går det att plocka bort/ändra plats på den?

Ut med badkaret ha endast dusch sedan flyttar du elementet, där elementet stor har du tvätt och tork bredvid varandra med bänkskiva över fungerar inte det?
 
Nu har jag tittat lite mer än bara säga två toaletter. En komplicerad men fullt möjlig lösning är ju att flytta handdukstorken till ovanför elementet, flytta handfat och toalett närmare badkaret och ha en tvättpelare i hörnet där toaletten står nu.
 
Jag tänke att vi löser det på detta sättet,
tyvärr får inte tvättmaskin samt tvättställ plats på nuvarande sida så jag kan inte göra någon smidig lösning utan jag får flytta på tvättstället. Nu finns det inga rör/avlopp på den sidan av väggen och ett element som måste bort. Tänkte ersätta med handdukstork. Är detta en bra lösning tycker ni? Hur viktigt är det med golvvärme? OFFERT 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad jag ser har du en eldriven handdukstork och en vattenkran alldeles under. Är inte detta den tänkta platsen för en TM?
 
Vi tog precis bort vår extratoalett (eller snarare vi flyttade in toaletten i vårt badrum) så vi är vissa som föredrar mycket förvaringsutrymme istället för två toaletter. Iof i en trea vill man kanske inte bo i tills barnen blir tonåringar
 
Odelia skrev:
Jag tänke att vi löser det på detta sättet,
tyvärr får inte tvättmaskin samt tvättställ plats på nuvarande sida så jag kan inte göra någon smidig lösning utan jag får flytta på tvättstället. Nu finns det inga rör/avlopp på den sidan av väggen och ett element som måste bort. Tänkte ersätta med handdukstork. Är detta en bra lösning tycker ni? Hur viktigt är det med golvvärme?[bild]
I en tidigare bostadsrätt jag hade så tillät man INTE att byta ut elementet mot en handusktork - Krav var att elementet måste vara kvar i utrymmet, trots handukstork.
Detta måste du reda ut med er BRF innan du gör ingrepp på elementet.
 
Jag gjorde denna variant i mitt badrum som kanske skulle funka för dig? Då badrumsfönstret ställde till det för dusch i hörnet så flyttade jag bara ut till väggen.

Så kanske ställa dusch där du har handdukstorken. Dessutom väldigt bekvämt med en ordentlig avställningsyta där man kan ha tvättmedel, handdukar mm.

badrum stabbe.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.