Detta stämmer med den bild jag har. Cylinda VAR ett kvalitetsmärke med lång livslängd som vi har mycket goda erfarenheter av i släkten. Dessutom i vårar fall en lysande service. Men idag sätts produkterna sätts i hopp på lite olika ställen runt om i världen. Man lever kort och gott på en bild som var.
 
peternicklas
Cylinda monteras väl idag i Kroatien eller om det är Slovenien är inte säker. Vet att det är inom EU. Det som gör att vi väljer Cylinda och kommer säkert att göra även nästa gång är deras upphängning av trumman. Du kan centrifugera vad som helst utan att tvättmaskinen börjar "dansa"
 
peternicklas skrev:
Cylinda monteras väl idag i Kroatien eller om det är Slovenien är inte säker. Vet att det är inom EU. Det som gör att vi väljer Cylinda och kommer säkert att göra även nästa gång är deras upphängning av trumman. Du kan centrifugera vad som helst utan att tvättmaskinen börjar "dansa"
Servicekillen har hört av sig, det var samma kille som första gången. Redan på telefon så beslutade han att vi skulle få en ny maskin. Bra med pragmatiska människor :)
Dock dröjer det några veckor eftersom maskinen var restad och den vi har tillverkas i Dresten om jag hörde rätt
 
peternicklas
noone70 skrev:
Servicekillen har hört av sig, det var samma kille som första gången. Redan på telefon så beslutade han att vi skulle få en ny maskin. Bra med pragmatiska människor :)
Dock dröjer det några veckor eftersom maskinen var restad och den vi har tillverkas i Dresten om jag hörde rätt
Och så klagar vi på servicen....
 
Peter2400 skrev:
Vi köpte en Cylinda DM96 för sex år sedan, runt 11000:- kostade den.
Inte särskilt tyst som den skulle vara
men största problemet är att den i princip aldrig diskar rent.
Vi har provat alla typer av tabletter och pulver men ingen större skillnad, har fått leva med knottriga glas och dåligt torkad disk.
Men 2 dagar före midsommar så gick den äntligen sönder, displayen var helt död, endast avloppspumpen gick hela tiden.
Tänkte att jag lägger inte en krona på att laga den så den åkte ut.
Vi har mjukt vatten och har därför inte använt avhärdaren, den såg ut så här efter att jag borrat lite i den, ska det se ut så här? ser äckligt ut.
[bild]

Vi köpte istället en av Bosch bästa diskmaskiner SBV69U60EU från Tyskland.
Vilken känsla det är att ställa in smutsig disk och varje gång plocka ut ren och torr disk! Rekommenderas
Vi valde en maskin med Zeolite torkning, innerbelysning och display på golvet.
[bild]
OT: Visade bilden på diskmaskinsdisplayen på golvet för frun och hon tyckte att golvet var fint. Vad är det för golv?
 
peternicklas skrev:
Och så klagar vi på servicen....
Det har gått 4 veckor sedan vi ringde och inget leveransdatum än så länge...
 
ImageUploadedByByggahus.se1406998918.739558.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är ett Forbo forshaga rökt ek
Som vi upptäckte att dom slutat tillverka när vi två år senare skulle köpa dom sista 30m2 till huset!
Men annars är vi jättenöjda med golvet.
 
peternicklas skrev:
Cylinda monteras väl idag i Kroatien eller om det är Slovenien är inte säker. Vet att det är inom EU. Det som gör att vi väljer Cylinda och kommer säkert att göra även nästa gång är deras upphängning av trumman. Du kan centrifugera vad som helst utan att tvättmaskinen börjar "dansa"
Kan informera om att Cylinda endast är ett varumärke idag, som tillhör den numera franskägda grossisten Elektroskandia.

Dvs. alla varor märkta Cylinda är i själva verket tillverkade av någon annan, kan vara av Whirlpool, Elektrolux, BSH (Bosch/Siemens) Beko, Gorenje (som köpte Asko och även hade Cylinda som varumärke under några år)…någon kinafirma….listan kan göras lång.

Exempelvis gjordes Cylina inbyggnadsmikrosar av Whirlpool i Norrköping till för några månader sedan, då Whirlpool sedan lade ner fabriken… Nu görs de nån annanstans.
 
Redigerat:
Trött man blir...
Efter ca 7veckor (!) fick vi vår nya diskmaskin från Cylinda...
I förra veckan så började den nya diskmaskinen åter igen pipa 2 ggr med ca 2-3 minuters mellanrum. Dessutom upptäckte frun att det kommer ut ånga någonstans under diskmaskinen så sockeln är fukt skadad.

Nät jag gick in och anmälde ett nytt supportärende på deras hemsida så var det återigen 4 veckors väntetid...

Nu är jag rejält trött på det här! Vad krävs för att få köpet hävt?
 
A
Ring och begär att köpet hävs, hänvisa till skälig reparationstid, tala med konsumentrådgivaren tex.
 
A
Vilken modell har du nu?
 
DM 830-1 FI
Den innan var DM 830
 
Har pratat med deras support och det ska komma en repkille nu på fredag
 
A
Ja ha du har den med touch knappar, de kan vara lite känsliga...
Ångan, kan inte det vara fläkttorkningen?
 
electroluxaren skrev:
Ja ha du har den med touch knappar, de kan vara lite känsliga...
Ångan, kan inte det vara fläkttorkningen?
Jo det är nog torkningen. Men det ska väl inte komma ut under maskinen så sockeln och luckan blir fuktig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.