Hej,

Vi funderar på att införskaffa en paviljong till altanen ovan matbordet. Jag har förstått att de flesta inte klarar blåst...

Finns det ingen där man snabb t.ex kan öppna upp taket med snören eller liknande för att undvika detta? Jag gissar på att om det är omständigt att öppna/stänga taket kommer det bli att man glömmer av det stängt och sen är allt förstört vid lite vind.

Någon som kan rekommendera någon paviljong i övrigt?

Vol
 
http://www.bygghemma.se/varumarken/jabo/

Vet inget själv om denna konstruktion, mer än att jag gillar idén och designen. Har kompisar som beställt eller ska beställa väggmodellen, Coop trädgård ska tydligen kunna ta in den på beställning..
 
Volatyle skrev:
Hej,


Finns det ingen där man snabb t.ex kan öppna upp taket med snören eller liknande för att undvika detta?

Vol
Kolla med de som byggde Friends. :)
 
  • Gilla
namor
  • Laddar…
Liemannen skrev:
[länk]

Vet inget själv om denna konstruktion, mer än att jag gillar idén och designen. Har kompisar som beställt eller ska beställa väggmodellen, Coop trädgård ska tydligen kunna ta in den på beställning..
Snygg. Men det verkar inte finnas "sidor" att köpa till?
 
Nope, var det ett krav? Kanske går att borra/skruva fast ett par såna där vajrar från Ikea som man har istället för gardinstänger, och sen fixa gardiner själv? Eller ville du ha fasta sidor?
 
Liemannen skrev:
Nope, var det ett krav? Kanske går att borra/skruva fast ett par såna där vajrar från Ikea som man har istället för gardinstänger, och sen fixa gardiner själv? Eller ville du ha fasta sidor?
Nä inte fasta men typ såna där som paviljonger har



OK, jag tackar för förslaget.. Hittade en paviljong "barcelona" på krauta som jag ska testa. Man kan inte ta av taket smidigt men den ska klara vind så länge det inte är orkan enligt krauta. Jag behåller nog kvittot ändå... Tveksam
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.