Strömma musiken trådlöst med Play:1

sonos1.png

En trådlös musikanläggning är verkligen inte fel. Denna veckan har du chans att vinna startskottet till en sådan i form av Sonos senaste högtalare Play:1.

Play:1 gör att du kan skippa sladdarna! Högtalaren får musiken strömmad till sig trådlöst. Detta, ihop med dess kompakta design, gör det enkelt att flytta runt den i hemmet, utan att tumma på ljudbilden. Systemet är dessutom utbyggbart så att du kan koppla ihop fler högtalare och anläggningar i samma serie.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Vad använder Sonos Play:1 för tekniker för att få ut hifi-ljud?


1. Digitala D-förstärkare, 3,5-tums midwoofer, tweeter
X. Förstärkare, glasreflektor, ljudextender
2. Subwoofer, tweeter, digitala D-förstärkare

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 augusti.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Sonos. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Sonos för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Adamski74 och 2 till
  • Laddar…
Svaret är: 1. Digitala D-förstärkare, 3,5-tums midwoofer, tweeter

En Play:1 till sommarstugan skulle verkligen underlätta livet!
Vår "dubbel-bandare" från 90-talet med AUX ingång och knastrande volymratt har verkligen gjort sitt!
 
Hej
Svaret är alternativ 1

Tänk att få sitta ute på altanen på sommarkvällarna och lyssna trådlöst, med enkel styrning från mobilen och allt bara fungerar med fantastiskt ljud.

//Toomas Kardfall
 
Svarsalternativ 1
Min 1-åriga grabb älskar och dansa till musik så en Play 1 hade varit perfekt på hans rum!
 
Svar: 1. Digitala D-förstärkare, 3,5-tums midwoofer, tweeder.

Jag har sneglat på SONOS ett bra tag nu och är otroligt nyfiken på hur det hade fungerat i mitt hem.
Systemet i sig verkar vara helt fantastiskt, både lättanvänt och snyggt. Ingen hade blivit gladare än jag om jag hade vunnit denna PLAY:1. För när jag övertygat familjen om hur bra SONOS är, så blir det nog inget gnäll hemma när jag vill komplettera med ytterligare en PLAY:1 samt en PLAYBAR och en SUB, för att äntligen få ett riktigt hemmabio-system. :D
+ med SONOS
* Bra ljud
* Snygga prylar
* Lättanvänt och lätt att konfigurera
Vad mer behöver man? ;)
 
Svar: 1
Med Sonos installerat i vardagsrummet skulle ett komplement med PLAY:1 vara optimalt i något av barnens rum (vilket även skulle kunna användas av mig när jag vill "tjuvlyssna" på "riktig" musik ;)
 
Svar 1

Snygg lösning för musik till det nybyggda uterummet (y)
 
Svar: alternativ 1.
Connect har jag redan till stereon så en Play 1 hade varit perfekt som komplement till uterummet, eller ta med sig till tvättstugan, ovanvåningen eller t o m när man dricker "en kall" hos grannen.
 
Svaret är alternativ 1.


Med en Play:1 på mitt nattugsbord, kommer jag att somna in, och vakna till tonerna av den senaste musiken.l
 
Svar: 1

Jag behöver en bärbar och smidig högtalare som jag kan ha i nya uterummet på sommaren och i relaxen på vintern. Sonos FTW!
 
Svar: Digitala D-förstärkare, 3,5-tums midwoofer, tweeter

Motivering:
Frun har längre eftersträvat ett enkelt system för att lyssna på bra musik i hög kvalite, hon lovar att städa mer om hon bara kan lyssna på bra musik med bra kvalite.!
 
Svar: 1

Snart flyttar vi så dottern får ett större rum, hon älskar musik och dans så en play:1 skulle förgylla hennes tillvaro.
 
Svar: 1

För att jag och mina döttrar skall kunna dansa loss igen då vår förra anläggning gått sönder! Sen är Sonos ett oerhört bra system som lätt går att bygga vidare på för hela huset
 
Svar: 1. Digitala D-förstärkare, 3,5-tums midwoofer, tweeter

Motivering:

Grannen har precis installerat utehögtalare och spelar en olidlig mix av uppspeedade eurodisco-versioner av 80-talshits blandat med välpolerad studiohårdrock. En Sonos Play-1 på vår altan skulle vara första steget i den för grannskapets ljudmiljö livsviktiga kapprustningen!
 
Svar 1.

Det är många som talar sig varma för just Sonos, ofta är det samma som skrattar åt min samling av fysiska skivor... Skulle vara roligt att få en chans att testa detta koncept utan att för den delen behöva "ge upp" i form av att själv köpa ett system.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.