Skulle det gå att få "Markera forum som lästa" länken även tillgänglig i "Senaste inläggen" vyn och då både upptill och i slutet på listan eller åtminstone på toppen av forumets startsida?

När jag läser forumet, detta gäller på dator - mobilapparna har denna funktion, så väljer jag "Senaste inläggen", skrollar genom listan i ett svep och öppnar intressanta ämnen i nya flikar (ctrl-klick). När jag öppnat alla ämnen jag vill läsa vill jag markera alla ämnen som lästa men då behöver jag som det är nu gå tillbaka till forumets startsida och skrolla ner ett par meter för att komma till denna länk. Själva läsningen blir effektivare på detta sätt, bara ta en flik i taget, läsa och stänga istället för att hoppa fram och tillbaka mellan ämneslistan och ämnena.

Fördelen som jag upplever med att markera allt som läst är när jag växlar till mobilappen, både byggahus och tapatalk, är att listan som laddas i appen blir kortare då den bara listar saker som tillkommit efter mitt senaste besök. Blir även bättre på dator då "Ämnena här nedanför ..." raden alltid hamnar på rätt plats.

Typiskt I-lands problem men det gäller att optimera antal klick och skroll :p
 
  • Gilla
Tobbe87 och 1 till
  • Laddar…
Bumpar lite eller skall jag tolka tystnaden som att det inte går eller att jag är den enda som "lider"?
 
Missförstår jag nu tro - jag gör precis som du gör. Alltså, kollar senaste inläggen och öppnar varje i en ny flik. Men då är ju den tråden markerad som läst redan? Nästan då, jag får klicka en gång till på senaste inlägg och då är alla trådar som jag öppnade i en ny flik "lästa".
 
Nu kanske man inte öppnar varje nytt inlägg utan enbart läser rubriken. Tänk om blicken kunde döda trådar om pimpade gräsklipparrobotar...
 
Bo.Siltberg skrev:
Nu kanske man inte öppnar varje nytt inlägg utan enbart läser rubriken. Tänk om blicken kunde döda trådar om pimpade gräsklipparrobotar...
Givetvis menade jag att jag bara öppnar nya flikar för de trådar som jag vill läsa. Om jag förstår vad TeroM menar så funkar det redan så för mig? Kanske är för att jag aldrig loggar ut utan bara stänger ner fliken med Byggahus när jag är färdig, ingen aning. Men för mig funkar det utmärkt med att de trådar som jag öppnat står som lästa även när jag byter mellan telefon och dator.

Håller för övrigt med fullständigt om att det hade varit enastående att kunna sortera bort vissa trådar eller ännu hellre delforum på något vis.
 
Öppnade trådar är det inget problem med. Där är trådar som inte öppnats frågan handlar om! Alltså i en lista med nya inlägg öppnar du några av dem. Dessa blir markerade lästa helt ok. Men resten, de trådar i listan som inte öppnats, dessa skulle man vilja kunna markera som lästa på ett enkelt sätt.
 
Bo.Siltberg skrev:
Öppnade trådar är det inget problem med. Där är trådar som inte öppnats frågan handlar om! Alltså i en lista med nya inlägg öppnar du några av dem. Dessa blir markerade lästa helt ok. Men resten, de trådar i listan som inte öppnats, dessa skulle man vilja kunna markera som lästa på ett enkelt sätt.
Exakt, det är de olästa/ointressanta jag vill kunna markera som lästa utan att behöva gå tillbaka till stora listan.
 
Aha, då missförstod jag frågan helt. Förstår vad ni menar och håller med. Fast jag hade nog ännu hellre sluppit se dem istället för att behöva markera dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.