A
Då var det en polsk besparing...
 
Hej Gryden. Jag kan förklara exakt vad det är för "problem" om du ännu inte fått informationen. Ett tag efter maskinen ENASTÅENDE började tillverkas valde Electrolux fabrik och tekniker att göra en ändring på produkten. Denna ändring var att plocka bort det manuella vredet, och ENBART behålla den elektroniska inställningen. Det är dock inte tillverkaren som trycker manualerna, utan dessa trycker IKEA upp och distriberar till packningscentralerna för diskmaskinerna, som lägger dem i en fin liten plastpåse tillsammans med monteringsbeslag etc. Tyvärr tar det en tid för informationen att gå från tekniker, till fabrik, till Electrolux i Stockholm och sedan skickas till IKEA. Under en period på 1 månad mottog vi nästan dubbelt så många felanmälningar på grund av att folk försökte ställa in vattenhårdheten i maskinen, men vredet fanns inte! Det stod ju fortfarande i manualen att man skulle ställa in den både manuellt på vredet och elektroniskt. Med de framsteg i tekniken krävs idag inte vredet.
Kan inte tänka mig att de faktiskt bytte något på din maskin, utan att de åkte ut, konstaterade vad de såg och tog kontakt med sitt kontor. Kanske beställde de tillochmed en ny del, men denna var likadan. Hoppas att din nya diskmaskin fungerar bra nu dock!
 
Tack för det EveT, intressant läsning, och gud så mycket strul och resursslöseri en ouppdaterad manual kan orsaka.

Manualen på IKEAs webbplats ser än idag likadan ut, dvs det manuella vredet finns kvar.
 
Redigerat:
A
Vad gjorde reparatören?
 
Jag var inte hemma när reperatören var där, men jag tror att han bytte hela vattenlungan, numer har jag i varje fall det vred som från början saknades.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.