Hejsan, någon som vet var man kan få tag på lite bredare skåp för att använda som tv-skåp (125-135 cm).. platt-tv men skåpet för nog ha ett djup på ca 40 ändå.. give or take..höjden är flexibel.. gärna lite gammalt stuk (brukar hålla koll på blocket).. gärna två stycken (behöver inte vara identiska, men lite samma stil)...

Helst utan att bli ruinerad haha.. har inget emot att måla osv själv.. gärna lite gammal look..

Tips och trix? (lutar mot att vi får bygga egna.. men kollar runt ändå!)

Ha en trevlig kväll,
MVH Sandra
 
Jag har inga tips utöver standardförslagen Myrorna Erikshjälpen etc, men jag blir lite nyfiken på vad du menar med gammalt stuk och gammal look.
1800-tal? 1900-1930? 1930-1950? eller rent av senare?
 
fahlis skrev:
Jag har inga tips utöver standardförslagen Myrorna Erikshjälpen etc, men jag blir lite nyfiken på vad du menar med gammalt stuk och gammal look.
1800-tal? 1900-1930? 1930-1950? eller rent av senare?
Ja inte nått supermodernt skåp, det ska snarare dölja lite av tekniken..då vi bor i ett hus från slutet av 1800-talet.. :) i rummet kommer det bli en hel del synlig teknik ändå.. så vi vill försöka skaffa lite balans mellan nytt o gammalt.. Svårt att förklara hmm..

Skåpen ska stå på varsin sida av en kakelugn :)

Har kikat lite på både gamla drängaskåp..och gustavianska skåp.. Öppen för mycket!
Helst inte vitrin på bägge iaf.. Men om så är fallet kan man ju sätta tyg på insidan..dölja innehållet på så sätt!

Med vänlig hälsning, Sandra
 
1800-talshus med kakelugn. Jag blir riktigt avundsjuk :surprised:
 
Hej Snigla,
Hoppas att det varma och fina sommarvädret har uppvägt dina hemska upplevelser med den Skånska vintern och den snödrift (innehållande sand och jord) som ställde till problem. Har du (ni) skaffat nån riktig traktor nu så att ni kan gräva er ut när det händer igen om några månader?
 
Kyleman skrev:
Hej Snigla,
Hoppas att det varma och fina sommarvädret har uppvägt dina hemska upplevelser med den Skånska vintern och den snödrift (innehållande sand och jord) som ställde till problem. Har du (ni) skaffat nån riktig traktor nu så att ni kan gräva er ut när det händer igen om några månader?
Haha, minns knappt hur snön ser ut ;) pust.. Har ju varit mellan 26-30grader i evigheter!! Snöar det verkligen i Skåne??? :p

Nä, ingen traktor än, en deal med plogbilen dock..problemet med egen traktor är fortfarande att den ska tas o hand och den ska förvaras.. Köras.. Och köpas.. :/ men vi håller ögonen öppna ifall att!

Med vänlig hälsning, Sandra
 
fahlis skrev:
1800-talshus med kakelugn. Jag blir riktigt avundsjuk :surprised:
Har sin charm, erkänner! Har oxå sitt underhållsbehov.. Erkänner det med!
:D men det goda överväger.....
 
Större skåp brukar ha lågt pris. Har ni även fördelen att ha högre än 2.60 i takhöjd, kan det bli riktigt billigt. Stora skåp är svårplacerade i moderna hus, men kan fungera perfekt i ett 1800-talshus.
Är det inga bonnaktioner med lösöre i omgivningen?
 
thomas33 skrev:
Större skåp brukar ha lågt pris. Har ni även fördelen att ha högre än 2.60 i takhöjd, kan det bli riktigt billigt. Stora skåp är svårplacerade i moderna hus, men kan fungera perfekt i ett 1800-talshus.
Är det inga bonnaktioner med lösöre i omgivningen?
I det stora hela har vi eg öppet till nock där.. MEN givetvis är det en takbjälke rakt över där skåpen/skåpet är planerat att stå.. så man kan nog inte räkna med mer än "normal takhöjd" tyvärr..

Men jag håller utkik både kors och tvärs här omkring efter skåp.. auktioner loppisar blocket osv.. men lite kinkig är jag ju..de måste ju ju tilltala mig i form/utseende (ej färg/ytskick dock..).. helst ska de vara perfekta som de är ju :D

Hittills har jag dock gått bet på bredden, på alla skåp jag hittat..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.