Hej!

Är detta ett okej pris? Känns dyrt?

Underarbete/Ytskiktsarbete:
Spackling golv i kök.
Fräsa väggar för infällning av ny el hall,sov,vard.rum,kök.
Nya eluttag i sovrum,vard.rum.
Fräsa in i vägg för nätverkskabel.
Dem/åter uttag samt strömbrytare.
Spackling/putsning i kök,hall,sovrum,
Putsa upp omfattning smyg (2 st)ä

Målning av väggar och tak i hela lägenheten.
Måla garderobstommar inv samt utvändigt.
Dra ny el för belysning i skåp kök.
Dra nytt uttag för spishäll i kök.
Spackla och måla om dörrkarm vid entrè.
Alla fönster skrapas och målas invändigt (10 st)
Montering av nytt parkettgolv i alla rum inkl golvfoam.
Montera nytt IKEA kök.
Kakla kök.
Montera nya socklar och dörrfoder i hela lgh. (släta vita)
Montera nya ventilationsdon i kök samt sovrum.


Material:
Parkettgolv,golvfoam, spackel,Färg, putsbruk,golvsocklar, Dörrfoder, silikon.Latexfog.fix,fog,Elkabel,eluttag,infästningsmaterial,


Pris:
Material 42300
Arbetskostnad 215000 minus rot
 
Om vi räknar 500:- per timme så är det en bit över 400 timmar. 2 gubbar i fem veckor.
 
Beltis skrev:
Om vi räknar 500:- per timme så är det en bit över 400 timmar. 2 gubbar i fem veckor.
Jag hoppas det är 4 olika gubbar som kommer....
 
Med allt det där så är det ju säkert 1-2 målare, 1 elektriker samt 2 snickare + en plattsättare... Så visst låter det dyrt men inte helt åt skogen kanske?

Ett exempel - 3'a Stockholm, 69kvm, Målning alla väggar + tak samt alla snickerier (lister, dörrar, fönster osv). Rivning befintligt kök samt montage nytt, spårfräsning för ny el i kök + golvläggning kök. Och så lite annat småfix på det.

Allt som allt så gick det lös på drygt 175.000 före rot, inklusive material - Exklusive kök, kakel, golv.

Bra mycket mera jobb i din plan....
 
  • Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
Tackar för att ni bekräftat min oro att den va galet hög.

Enligt honom ska det ta 3-4 veckor, och vara 2man samtidigt, räknar jag på det så blir det närmare 900kr/timman. Bad om en mer detaljerad offert med vad som kostar vad, och det var inte möjligt så känns lite mysko.
 
Vet inte om det är högt eller lågt pris men om de inte kan ge en lite mer detaljerad offert för vad som i min värld ändå är ett hyggligt stort jobb så skulle jag dra öronen åt mig.
 
freeddan skrev:
Tackar för att ni bekräftat min oro att den va galet hög.

Enligt honom ska det ta 3-4 veckor, och vara 2man samtidigt, räknar jag på det så blir det närmare 900kr/timman. Bad om en mer detaljerad offert med vad som kostar vad, och det var inte möjligt så känns lite mysko.
Offerten var verkligen inte "galet hög". Jag skulle säga att det är ett högst rimligt pris. Absolut inte billigt, utan rimligt. Ta in fler offerter så du har nåt att jämföra med. Du kan inte jämföra priset med vad någon annan har betalat för sin renovering eftersom förutsättningarna är olika.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.