Jag ska testa om en luftrenare får bukt med källarlukten tills dess att vi dränera.

Lukten kommer från ett källarrum som är helt tomt. Betongplattan och betongväggar, och om jag inte känner fel så luktar det lite unket med släng av jordlukt.

Har googlat efter luftrenare och det verkar finnas tusentals olika modeller.
Så vilken ska man satsa på och vad ska man tänka på vid köp av luftrenare?
 
Skaffa en avfuktare istället.Den har du nytta av senare för att torka tvätt :)
 
Det har jag redan :) En bjässe från Woods, men den gör inte så mkt åt lukten.
 
du vet väl att ventilationen ska vara stängt när man avfuktar? Är den öppet så kan inte ens den största avfuktare avfukta hela världen :).
Blir det inte bättre i detta betongrummet även om du avfuktar med stängda dörrar och ventiler?
gaia
 
gaia skrev:
du vet väl att ventilationen ska vara stängt när man avfuktar? Är den öppet så kan inte ens den största avfuktare avfukta hela världen :).
Blir det inte bättre i detta betongrummet även om du avfuktar med stängda dörrar och ventiler?
gaia
Där har du faktiskt en poäng. Låter alla ventiler i hela källaren vara öppen till max, och alla dörrar står öppna för att få lite mera drag.
Jag är livrädd Radon, men sådant skapas kanske inte över natten? För dålig påläst om det.

Så ska jag kanske prova stänga igen ventilen och dörren som går in till pannrummet medan jag avfuktar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.