Hej!
Vi har lagt avjämningsmassa på vår värmekabel som vi sedan ska lägga klinker på. Nu verkar det som om det blev lite för lite massa. Kabeln sticker upp lite genom massan på ett par ställen. Kan vi lägga på mer massa.? Ska den första massan härda helt först i så fall? Hur lång tid bör vi vänta?
Tacksam för svar.
Amatörerna
 
lär på kartången, vissa går att lägga hur tuns tom helst, medans anndra har ett minime mått som måste uppfyllas.
ställ frågan till levrantören, dom har säkert en mailadress på deras hemsida (inte buteiken du köpte det på uten fabriken som gör produkten)
 
OM du skall lägga på mer, så fick jag lära mig av Maxit att man skall vänta på spacklet's torktid (typ ett dygn) Därefter skall man lägga ny primer på de ytor som man vill bygga på.

Skälet till primern är att den hindrar det gamla lagret från att suga i sig vattnet från det nya. Om vattnet inte får stanna i det nya lagret så kommer det inte att härda ordentligt, och det blir ju då värst precis i skarven.

I vilken mån du verkligen måste lägga på mer beror ju som sagt på vad tillverkaren av slinga OCH av spackel föreskriver om min. tjocklek över slingan.
 
Sticker den bara upp lite grann på ett fåtal platser, och så mycket att det går att bygga in i klinkerfixet, så är det nog inga problem. Jag fick samma effekt när jag gjorde vårt badrum. Värmekabeln har en förmåga att "flyta upp" i avjämningsmassan..
 
Vi rekommenderades att hälla på lite mer flytspackel. Nu är det riktigt slätt och fint och imorgon ska vi lägga klinkers. Vi la ut klinkersen på prov idag och det kommer bli bra, tror jag.
Tack för hjälpen.
Mvh. Anders.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.