Vi ska åka till Stockholm några dagar och jag vill ha tips på någon lagom bra och prisvärd restaurang i centrala Stockholm. Gärna ett lungt ställe.
 
Vad vill ni äta?
 
Sthlm Tapas finns i vasastan & kungsholmen vad jag vill minnas. Riktigt gott tycker jag
 
Vi vill nog äta ungefär vad som helst. Förra året åt vi på en italiensk restaurang mellan kungsholmen och centralen. Gott och trevligt, rimliga priser. Men makaroner äter jag tio gånger i veckan.. Fransk mat kanske kunde vara spännande.
 
Brasserie Bonbon på Storgatan 12 kanske kan vara något. Litet charmigt ställe med prisvärd mat. Finns en del franskt på menyn. Bra utbud av vin. Trevlig personal.
 
Som snabbmatsställe rekommenderar jag tacostället LaNeta. Betydligt roligare än McDonalds och kebabhak och väldigt långt ifrån fredagstacon man köper på ICA. Inte för en romantisk middag, men ni måste väl äta lunch också.

http://laneta.se/sv/har-finns-vi
 
Soldaten Svejk på Söder är trevlig om man gillar tjeckisk öl och dito käk till rimligt pris.
 
Www.pelikan.se inte billigaste men man blir mätt på en huvudrätt utan problem.
RIKTIGT vällagad husmanskost, sjukt bra personal också!
Bara att gå dit (Blekingegatan på söder) och ta en öl/vin i baren tills bord blir ledigt
 
Nu väcker jag denna gamla tråd till liv, med samma fråga.

Jag söker tips på trevliga/prisvärda restauranger i Stocholm som fungerar för en familj med barn i skolåldern. Gärna något i spannet "övre mellanklass till lyx".

Ser fram emot alla era tips!
 
BirgitS
DN:s krogkommissionens recensioner är ju något att botanisera bland: https://www.dn.se/om/krogkommissionen/
De delar ut Gulddraken till bästa inom olika nivåer men i alla fall den sida jag hittade var låst.

A Andreas Blomkvist skrev:
Sthlm Tapas finns i vasastan & kungsholmen vad jag vill minnas. Riktigt gott tycker jag
Sthlm Tapas på Kungsholmen heter numera Tapas 28 och jag tycker de är prisvärda i (övre) mellanklass. De ligger nära Hantverkargatan som har många olika restauranger med olika inriktning och varierande prisklasser. Den vietnamesiska högst upp på gatan är billigare och kul om man vill ha annorlunda mat. Liten varning för den Primo Ciao Ciao som ligger där som har hållit väldigt varierande kvalitet.

Lite mer åt lyxhållet är LUX Dag för Dag på Lilla Essingen, men inte mer än att det fungerar med skolbarn.
 
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
DN:s krogkommissionens recensioner är ju något att botanisera bland: [länk]
De delar ut Gulddraken till bästa inom olika nivåer men i alla fall den sida jag hittade var låst.


Sthlm Tapas på Kungsholmen heter numera Tapas 28 och jag tycker de är prisvärda i (övre) mellanklass. De ligger nära Hantverkargatan som har många olika restauranger med olika inriktning och varierande prisklasser. Den vietnamesiska högst upp på gatan är billigare och kul om man vill ha annorlunda mat. Liten varning för den Primo Ciao Ciao som ligger där som har hållit väldigt varierande kvalitet.

Lite mer åt lyxhållet är LUX Dag för Dag på Lilla Essingen, men inte mer än att det fungerar med skolbarn.
Tack för tipsen! Det uppskattas!

Jag brukar följa krogkommissionen samt SvDs krogguiden, men ibland känns det som man missar flera lokala pärlor som aldrig kommer upp i tidningarna, därför tänkte jag att det vore bra att fråga här också. (Barnaspekten spelar också in...)

Ska också ta och se vad som finns kring Hantverkargatan.

Återigen tack.
 
Lustigt att tapas28 kom upp, jag var där häromveckan och blev väldigt nöjd. Både bra och god mat och trevlig personal. Rekommenderas!
Restaurang Tegelbacken och Glashuset på strandvägen är två andra restauranger jag kan rekommendera.
 
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.