Hej.
Vi har en AM 305:a som har lite bekymmer med att komma in rätt i laddstationen.
Detta har inte varit ett problem tidigare utan har börjat nu......Eftersom klipparen kommer in snett så går den ut igen för att sedan gå in igen, så håller den på hur länge som helst.:mad::mad:

Finns det någon som kan ha en idé om vad detta kan vara?

Titta på filmen så förstår ni vad jag menar.

Mvh Leo


https://www.youtube.com/watch?v=I5tEBGuJNIs&list=UU7eqCvhNUGbZUSoGyYJovtQ
 
Redigerat:
Rengjort hjulen så den inte glider p.g.a skräp ?
Går klipparen rakt när den är ute o klipper eller "drar" hjulen snett ?
Basstationen nyligen installerad/flyttad så guidekabeln under har förskjutits / kommit ur ev. spår ?
 
Hej.
Tycker nog att kliparen går rakt ut när den skall klippa.
Sedan har jag flyttat laddstationen tills i år, har faktiskt titta på detta om kaben har hamnat snett under men .......
 
Jag skulle tro att felet ligger i just guidekabelns placering kring basstationen...
 
Ok, då skall jag kolla på det igen.
 
Vi väntar på att få ta del av resultatet....
 
Lutar laddstationen i sidled?

Har du rengjort laddblecken på klipparen?
 
Problemet med att den gick i snett löste sig med att jag lyfte laddstationen och rättade till guidekabeln, tack för tipset!!
Dessvärre har jag fått lämna in klipparen idag. Fick tipset att titta på laddbläcken och kablarna som sitter i klipparen, ena kabeln som är fäst i laddbläckert var helt sönderrostat och av, mao så var det dålig laddning också.
//Leo
 
LEO74 skrev:
Problemet med att den gick i snett löste sig med att jag lyfte laddstationen och rättade till guidekabeln, tack för tipset!!
Dessvärre har jag fått lämna in klipparen idag. Fick tipset att titta på laddbläcken och kablarna som sitter i klipparen, ena kabeln som är fäst i laddbläckert var helt sönderrostat och av, mao så var det dålig laddning också.
//Leo
Kan vi få en närmare bild eller beskrivning av där rosten satt ? Gammal klippare ?
 
Tyvärr har jag ingen bild på detta.
Om man skruvar loss hela kåpan där laddbläcken sitter på klipparen (även bakhjulet är fäst i samma kåpa), innanför där finns en kabel till varje laddbläck. Där kablarna är fastsatta på insidan var helt ärgade och rostiga.....
Vi köpte klipparen samma år som HQ kom med AM 305, var det 2009 eller 2010.
 
LEO74 skrev:
Tyvärr har jag ingen bild på detta.
Om man skruvar loss hela kåpan där laddbläcken sitter på klipparen (även bakhjulet är fäst i samma kåpa), innanför där finns en kabel till varje laddbläck. Där kablarna är fastsatta på insidan var helt ärgade och rostiga.....
Vi köpte klipparen samma år som HQ kom med AM 305, var det 2009 eller 2010.
Okej, förklarar saken. Då har du ingen garanti med tanke på att den åtminstone är 4 år gammal, så då är det ingen fara att skruva i den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.