Hej.
Läste en pressrelease för några veckor sedan att A-hus sålt sitt första hus "online", och då jag själv lattjar en del med e-handel så blev jag såklart nyfiken på detta.

Själv skulle jag vara osäker att köpa ett hus via nätet utan att kanske sett det som visningshus först, men tiderna förändras kanske?

Någon som funderat på att köpa via nätet - eller tänker ni som jag? Eller det kanske inte är så stor skillnad vid val av köp? Själv har vi inte provat på nybyggnation utan köpte ett gammalt fint lantligt hus på landet.

Det blev ingen klassisk husfråga denna gång utan mer en fundering bland husintressenter.. :)

mvh
Peter
 
Tanken är nog med att man ska kunna bygga ett hus online, och få prisuppgifter direkt.
Likt som MoveHome kör med.

Vi skötte hela husaffären på mail och telefon med hustillverkaren. Och det gick/går hur bra som helst.
Har dock träffat dom på bomässan i höstas :)
 
Låter lite konstigt.

Om någon biltillverkare skulle introducera en ny modell som du aldrig provkört eller ens sett i verkliga livet. Skulle du då göra en konfigurering över nätet och beställa?
 
Kanske ska tillägga att det ett stomrest hus vi köpt, och inte ett nyckelfärdigt.
 
hempularen skrev:
Låter lite konstigt.

Om någon biltillverkare skulle introducera en ny modell som du aldrig provkört eller ens sett i verkliga livet. Skulle du då göra en konfigurering över nätet och beställa?
Årets dummaste jämförelse.
 
Nu är det ju per definition inte e-handel då något köp inte genomförs, snarare ytterligare en kanal att förmedla en första kontakt igenom.

Jag hoppas att dom har läst det det nya e-handelsdirektivet noggrant :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.