Har inga problem att träffa knappen nu, inne ännu på ett tag :) Nästa steg vore istället tangentbordsstöd, t.ex bläddring med F-tangenter osv. Det vore guld att få ned musanvändningen.
 
Bra förslag, lägger till det på önskelistan.
 
Brukar det inte visas fler siffror i " Första | Föregående | 2 | Nästa | Sista"?
 
Jo, jag testade precis med att ta bort dem. Tror jag vill ändra pagineringen så att det står "Sidan 1 av 5 Föregående Nästa". Och om det går göra så att man själv kan ändra siffran 1 till t ex 5 om man vill hoppa till sista sidan samt att man kan klicka på tangenten med en höger eller vänsterpil på för att paginera sig fam och tillbaka.
 
Nu kan jag inte komma ihåg hur det såg ut här innan (mer än att det ser annorlunda ut nu), men jag föredrar de där man ser nuvarande sida samt ett par äldre, ett par nyare samt den första och sista (i sifferform) samt att man kan klicka på siffrorna.

ett saxat exempel:
"Föregående 1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 33 Nästa"
 
Bra förslag att byta ut och flytta in "Första" och "Sista" mot "1 ..." och "... 33". Ska kolla vad vi kan göra när jag är tillbaka på jobbet imorgon. Har lagt tillbaka siffrorna så länge.
 
Just det, så såg det ut, tack, nu hittar jag igen =)

Jag använder själv nästan aldrig "Förgående" och "Nästa" utan går rakt på siffran.
 
När jag är inne på forumets startsida ser det ut så här
ImageUploadedByByggahus.se1406610538.675410.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Menyraden" start-forum-inspiration... går lodrätt nedåt, inspiration & bygga syns bara om man håller muspekaren över.
IE8 säger detta
ImageUploadedByByggahus.se1406611409.994866.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag är inne på "senaste/mest gillat/mest läst/mest besvarat/obesvarat/avancerad sök" ser det ut så här ImageUploadedByByggahus.se1406610836.525744.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är IE8, på våra jobbdatorer, tyvärr är datorerna ganska mycket spärrade, en del av problematiken kan ligga i det, har problem med en del andra webbsiter också, så det är inte bara byggahussiten.
 
Är du säker på att det är IE8 och inte IE7? (0,01 % av våra besökare använder IE7.)
 
Det är IE-version 8.0.760.1.17514
Men som sagt, vi får en del olika scriptfel mm.
Det är inte säkert felet ligger i byggahus-siten.
 
13th Marine skrev:
Nu kan jag inte komma ihåg hur det såg ut här innan (mer än att det ser annorlunda ut nu), men jag föredrar de där man ser nuvarande sida samt ett par äldre, ett par nyare samt den första och sista (i sifferform) samt att man kan klicka på siffrorna.

ett saxat exempel:
"Föregående 1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 33 Nästa"
Nu har vi förbättrat sidnavigeringen ytterligare så att man dels ser hur många sidor t ex en forumtråd har och så att det blir enklare att träffa rätt när man klickar på en siffra. Vi har också gjort knappar av föregående och nästa så att man enkelt ska kunna klicka sig fram och tillbaka utan att behöva flytta musen så långt, allt för att surfupplevelsen ska bli så skön som möjligt. :)

Hoppas ni gillar ändringen.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
(y)

Nu kan till och med mina fumliga fingrar träffa knappen! =)
 
Per Eskilsson skrev:
Nu har vi förbättrat sidnavigeringen ytterligare så att man dels ser hur många sidor t ex en forumtråd har och så att det blir enklare att träffa rätt när man klickar på en siffra. Vi har också gjort knappar av föregående och nästa så att man enkelt ska kunna klicka sig fram och tillbaka utan att behöva flytta musen så långt, allt för att surfupplevelsen ska bli så skön som möjligt. :)

Hoppas ni gillar ändringen.
Kanske bara för att det är nytt, men jag saknar ändå sista knappen. Jag vet att det är den högsta siffran men ändå tvekar jag och läser innan jag klickar. Märkligt beteende men jag saknar ändå "sista"
 
Jag håller med dig Goteborg. Jag saknar också sista-knappen. Ofta förväxlar jag pilen till höger med sista-knappen. Jag gillar mobilvarianten bättre. Där ser det ut så här: "<< < 3/4 > >>". Tror ni den varianten skulle kunna funka lika bra på vanliga sajten (fast med "Visa alla" och ramar runt knapparna naturligtvis)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.