Vi har ett matbord som är 210 x 98 (Allegro från Stolab) och har nu kommit över en jättefin matta från Pappelina som är 170x240. Vi har köpt den på öppet köp och lagt ut den men känner oss lite oroade för att det blir för trågt på bredden. Längden känns helt ok däremot (vill inte ha den för lång eftersom vi har en passage/gång precis bredvid). Finns det någon som har en aning om ungefär hur mycket matta som behövs på varje sida av bordet? Vi har ganska lätta stolar (sjuan).

/Lena
 
Vårt bord är 110*240 och mattan är 200*300 och det skulle inte skada med 220*340 men som jag berättat i annan tråd verkar det hopplöst att hitta större mattor. Men till din fråga så tror jag din matta är lite liten. Pappelina kommer med en större matta till hösten.

/FlitigaLisa
 
Tack Flitiga Lisa för din synpunkt!

Det var lite din tråd som fick mig att göra slag i saken och kolla på en Pappelinamatta. :D

Vi har som sagt problemet att mattan inte ska vara för lång... Men gärna något bredare. Läste i din tråd att det kommer en något större matta, men det skilde inte så mycket (var det 180 x 260?).

Vi får fundera tills i morgon. Har i alla fall hittat en mysig ryamatta att ha under soffbordet, alltid något. ;-)

/Lena
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.