Jag har en dimmer som har slutat fungera. Ratten fjädrar inte ut som den ska så det är i princip omöjligt att tända lampan. Jag har tittat lite på dimmern men inte sett att det går att byta ut någon fjäder. Går det att laga eller är det bara byta hela? Nedan har jag bifogat en bild på dimmern.

2014-07-28 12.59.11.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ullberg
Hur funkar den i detta "avklädda" läge (att nu trycka på mässingsstången)?

Någon gång har det hänt mig att det är ratten som skaver mot täckplattan. Om det är så kan man ibland trixa lite med monteringen...
 
Den är helt stum. Om man trycker väldigt lätt och snabbt flera gånger så åker den ut men fastnar direkt igen. Den fjädrar inte längre som den en gång brukade göra.
 
Köp ny det finns inga reservdelar.
 
Ok, tack för svaret. Dimmern höll nästan 5 hela år. :thumbdown:
 
Ungefär 20 - 25 öre per dag har den kostat då, aj aj aj
 
En klar förlustaffär då dimmern inte redovisat någon inkomst.
 
  • Gilla
globaksnall och 5 till
  • Laddar…
Dolt fel?
 
AndHay skrev:
Dolt fel?
Nej. Elektronik går sönder med tiden.

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Nej. Elektronik går sönder med tiden.

//Patrik
Jag vet, skulle bara försöka vara lite rolig då det varit ett antal dolda fel ämnen sista tiden. :)
 
AndHay skrev:
Jag vet, skulle bara försöka vara lite rolig då det varit ett antal dolda fel ämnen sista tiden. :)
Ahm, på så sätt. Svarar man kort och ironiskt på ett forum så är det bäst att slänga med en smiley för att det ska gå fram för alla. ;)

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Nej. Elektronik går sönder med tiden.

//Patrik
Fel fel fel, det där är ett mekaniskt fel.
Elektronik går inte sönder med tiden, den slits inte.
Elektronik går sönder när elektrikern slarvat med PEN ledaren.

Protte
 
  • Gilla
snicke och 1 till
  • Laddar…
Jo, ja, jo... :p

//Patrik
 
På resturanger och kontor räknas dom som förbrukningsvara då folk slår/trycker på knapparna för hårt med handflatan och inte med pek och långfinger..en av anledningarna att dos/pulskapp dimmrarna är poppis. brukar spara knappen som reservdel på plasten brukar spricka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.