Utan att påstå att jag vet, så är det så att dessa sk rottingmöbler är tillverkade i Asien den främsta skillnaden är storleken på möblerna. Det handlar om dom är tillverkade för export till länder där befolkningen i gemen är större (längre) en asiater då är dom dyrare. Du märker om det är för liten/trång karmstol/fåtölj då är den billigare från start.Sedan är det skillnad i stommar om det aluminium eller Asiatiskt skräp stål som även förekommer i emballage tex. mopeder ATV och maskiner. Men som sagt det är drygt 5 år sedan, jag slutade att arbeta med sk Kina import, men generellt gäller fortfarande att material är prismässigt i paritet med marknaden i övrigt då avser jag råvarupriser. Det är endast arbetskraften som fortfarande är billig och därmed den avgörande faktor inte material priset.

Så namnet på möbeln/fabrikatet har inget med kvalitet att göra endast ett sätt att ta mer betalt, stora kunder får sitt namn på vad skit som helst bara man betalar.
 
Hmmmmmmmmmmm Jag glömde visst svara på frågan. Det är omöjligt att svara på, därför är det vanskligt att köpa på REA efter säsong då man knappast kan använda möblerna så att ev garanti byten kan ske i rätt tid, om dom går sönder i slutet på nästa säsong efter flitigt användande. Under garantitiden byts det mängder av möbler av alla märken och pris utan knorrande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.