Johan: på google play nämnde de, för ett tag sedan, något om att logga in med betalappen innan ett visst datum för att få VIP. Jag gjorde det och nu slipper jag reklam även i gratisappen.
 
To be able to differentiate from a free user and a past Pro user, a Tapatalk ID will be required to turn on Tapatalk VIP status.*So if you are a Tapatalk Pro user, be sure to log in or create a Tapatalk ID before May 16th for continued access to these features.

https://blog.tapatalk.com/?p=66
 
Verkar ju vara helt kaotiskt. De tar ingen hänsyn till dem som köpte appen innan den blev gratis. Enbart dem som köpte Pro eller HD för samma pengar blir premierade. Känns som om de vill försöka tjäna mer pengar på reklamintäkter än att ta betalt "up front"
 
Johan Gunverth skrev:
Känns som om de vill försöka tjäna mer pengar på reklamintäkter än att ta betalt "up front"
Så är det förmodligen. Det som känns konstigt är att man skulle tjäna mer pengar på reklamläsare.

Men det är klart. På de som redan har betalat en gång tjänar man givetvis på att de läser reklam också.

Svinigt.
 
Gör som jag, använd Byggahus mobilsajt istället för Tapatalk. I mobilsajten visar vi inte upp reklam i forumet för aktiva användare.
 
Per Eskilsson skrev:
Gör som jag, använd Byggahus mobilsajt istället för Tapatalk. I mobilsajten visar vi inte upp reklam i forumet för aktiva användare.
Jag är inloggad och surfar i webbläsaren via http://mobil.byggahus.se/forum/ och ser reklam. Vad menas med aktiv användare?

Edit: Efter det inlägget försvann reklamen.... :)
 
Att du postat ett inlägg 7 senaste dagarna.
 
  • Gilla
Perk
  • Laddar…
P
Sorry men mobilsiten faller mig inte i smaken...
Jag har postat inlägg de senaste 7 dagarna.. tex det #1 i denna tråd....
Får fortfarande upp reklam i tapatalk.
Eller jag kanske måste göra ett inlägg via tapatalk?
 
P
Obs reklamen jag ser i TapaTalk har ingen Byggahus anknytning..
 
Tråkigt att du inte gillar mobilsajten. Hur skulle du vilja att den var för att du skulle använda den?
 
TheStills skrev:
Obs reklamen jag ser i TapaTalk har ingen Byggahus anknytning..
Reklamen i Tapatalk är något Tapatalk har lagt in, den styr vi inte över på något sätt. Därsv den irrelevanta reklamen.
 
P
Denna info fick jag hur man stänger av...
Gå till Tapatalk.com och logga in på kontot. Där väljer man att slå av det under Monetization
Fast kanske är det så att det tickar in pengar och väljer att behålla det på..

Jag kommer så länge som jag har en smarttelefon nog aldrig använda BH mobilsiten. Jag tycker att en site ska se ut likadan oavsätt från vilken enhet jag surfar från... Eller vi kanske ska ha en special site för om man surfar via TV, en för mobiler, en för surfplattor, en för MS-datorer, en för iPad, en för..................
Det enda tillfället jag kan tänka mig att använda mobilsiten är om jag har en "osmart" telefon men mycket begränsad skärm.

Jag kan förstå att man som admin vill styra läsarna till sidan där man kan styra reklamen/intäkterna dvs vanliga web och mobilsiten. Men idag går man mellan dator och telefon/platta hej vilt så man kommer se reklamen någon gång iallafall. Jag kan villigt erkänna att jag faktiskt har klickat på reklamlänkar. (BTW en funktion som jag saknar är att kunna söka explicit i reklamen då jag såg en reklam ruta som jag blev intresserad av men klickade vidare på annat och sen inte hittade igen)
Men så låt oss läsa forumet från tapatalk som är en underbart enkel läsare för forum, utan en massa skum reklam. Ni har ju faktiskt lagt till er till tapatalk servern en gång.... Skulle ni absolut inte vilja ta bort reklamen gör den då relevant.
 
Tapatalk har lagt in reklam (irrelevant sådan) i Tapatalk på eget bevåg utan att varken fråga eller informera oss sajtägare om vi vill ha det eller ej. Inte heller har man nämnt hur ersättningen för reklamen kommer att se ut eller fördelas.
 
P
Och det finns ingen vilja att stänga av den irrelevanta?
 
TheStills skrev:
Och det finns ingen vilja att stänga av den irrelevanta?
Det får man fråga Tapatalks reklamflödesleverantör. Låt mig gissa att de inte lyssnar. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.