pelpet skrev:
Hur får man en tvättmaskinsbild att se spännande ut ;)?

Det det ju lite B ut med den där Sverige- klisterlappen på fronten men maskinen är helt OK, jag har haft en sån där jag bodde tidigare.
Äää... de boende ska veta att det är svenska kvalitetsprylar! :cool:
 
Vår BRF (20 lgh där ca 1/3-del har egna tvättmaskiner) behöver byta ut en död Miele 5426. Tidigare investerades i en Miele 3245.

Ska vi satsa på en till 3245 (eller motsvarande) eller är det idé att ta ngt annat? Wascator och isf vilken modell? Vore ju bra att kunna tvätta mattor åxå.

Eller ska man bara ta en "vanlig" konsumentmaskin t.ex. denna:
http://www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskiner/frontmatade/bosch-was32465sn
Vet iof inte hur garantierna gäller är det är en juridisk person som köper..

Det är som sagt inget jättetryck i tvättstugan så de kommer inte gå mer än vad de skulle gjort i en lite större familj..
 
A
Generellt gäller inga garantier om maskinen inte används i enskilt bruk
Väljer du en konsument maskin till en tvättstuga, välj cylinda eller miele
 
Finns det fjärrvärme, så ska man självklart ha en maskin med både kall och varmvattenanslutning. Det är (i min kommun iaf) billigare att värma varmvatten med fjärrvärme än med el.
 
Säg den lycka som varar.. nu centrifugerar maskinen långsamt, igår varnade den även för motorfel. Funkade fint efter omstart dock.

Trodde först det kunde vara kolen i motorn men den är borstfri så det finns inga kol. Har pratat med en vitvarufirma och han tvivlade på motorfel, han trodde det kunde vara det varma vädret i kombination med många tvättar efter varandra. Han tipsade också om att kolla alla säkringar. Har haft loss motorn och det finns inga missljud och trumman går lätt.

Nån som har tips? Eftersom det är semestertider är det svårt att få tag i en reparatör som kan komma ut.
 
Satsa på en proffsmaskin skulle jag säga, med tanke på tvättiderna på konsumentmaskinerna. Det finns renoverade proffsmaskiner att köpa för 7000- 10000 kr, tror det kan vara ett vettigt köp för er.
 
A
Typiskt motorstyrningsfel,
Så satsa aldrig på begagnat....

Motorstyrningskort kostar ca 4000.- +moms
 
Redigerat av moderator:
Min förening installerade ny Electrolux Wascator som tillsätter flytande tvättmedel och sköljmedel automatiskt från ett skåp bredvid. Detta minskar underhållet då många problem med tvättmaskinen orsakas av att man använder för mycket tvättmedel och man slipper folk som häller i tvättmedel i facket till sköljmedel sen blir det inte massa dåliga typer tvättmedel som folk häller i maskinerna.
 
Fick igång maskinen igen igår och nu verkar den funka fint. Gav väldigt lite för den så det är ingen katastrof om den totalrasar. Behövs den bytas blir det troligen en ny Asko för runt 20-25k.
 
A
Tror inte det varar länge utan ett nytt motorstyrningskort
Asko eller Cylinda the same, the same, but different
 
  • Gilla
Putt
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Tror inte det varar länge utan ett nytt motorstyrningskort
Asko eller Cylinda the same, the same, but different
Electroluxaren hade rätt! Nu strular maskinen rejält och det är beslutat att köpa in en ny.

Tänkte satsa på en Asko WMC64V som kostar 26000 inkl lev, installation och bortforsling av gamla maskinen. Mr Electro, har du någon åsikt om denna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.