Y
Jag vet inte vad dom olika munstyckena kallas men ena ska strålen "rotera" så att den får bort smuts. Det låter lite speciellt när man tvättar med denna.

Två munstycken har nu fastnat för mig, fick första utbytt.
- Så jag anar att detta är vanligt problem och ni kanske har en bra lösning på det?

Jag prövade att spruta avfettning på den några gånger men den släppte inte. Strålen är fortfarande fixerad lite åt sidan.

Såg att ClasOhlson sålde nytt munstycke för 188kr vilket inte är mycket men jag hoppas ju på fart på den jag redan har. Deras var dock märkt med blå prick, men har grön prick. Kanske inte samma munstycke? Kanske min har tappat sin kulör? Kanske har jag fel munstycke på och att den inte alls ska rotera, haha

DSC_0077.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det enda som hjälper iallafall tillfälligt, vad jag vet, är att spruta in typ 5-56 i toppen på munstycket så det smörjer kulan. Hjälper iallafall en stund..
 
Har du kalkrikt vatten?
 
Y
Ibland har jag endel kalk ja
 
Yrrol skrev:
Ibland har jag endel kalk ja
Då kan du testa att ställa hela munstycket i ett glas med 24% ättika i ett par timmar (kanske även över natten), detta borde då lösgöra kulan om kalken är problemet.
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
De är även väldigt känsliga för sand och grus om man ställer lansen med munstycket ner på marken. I samband med Helioz förslag ta ett gem och se om du inte kan rucka på kulan, den brukar släppa tillslut.
 
Y
Efter några dagars ättika-bad samt så stack jag in ett tunt borr och snurraderunt kulan (lätt).

Men väl i högtryckstvätten så fortsätta den fixera strålen snett. Lite skrubbeffekt finns såsett - likt innan badet.

Kanske inte är det munstycket jag tror det ska vara. Eller så kanske den är halvdefekt förgott.
 
Nu vet jag inte vad du har för maskin men kan du ställa trycket på den så kanske du ställt det för lågt.
Du måste ha ett visst tryck för att det ska rotera.
 
Y
Nja det är nog bland dom billigare 125 eller vad den heter. Har bara sett en av och på knapp.
 
På min 125:a kan jag vrida på skaftet och på sätt få mindre tryck,
kolla om det står + och - på ditt
 
Y
125.3

Var har du den ratten för + och - på din?



582962.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Var nere å kollade och jag lurade dig tyvärr, det på det andra munstycket man kan ställa trycket

Då jag skakar det roterande munstycket så skramlar det som en skallra
så lös ska nog kulan vara
 
  • IMG_6983.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Y
Japp, det är munstycket med gröna pricken som "brummar"
Därför skrev jag att jag tyvärr lurade dig att det var ställbart, ja hade fel:surprised:

För många val för min del, har bara kört med det som sitter på.
Är det stor skillnad med den gröna?
 
Redigerat:
Y
Den river nog bättre ja. Tycker alla maskiner kör brummisar idag.
- Men, jag minns inte hur den ställbara var så ska låta det vara osagt.

Fortsatt nyfiken på vad skillnaden vore mellan grön och ljusgrön. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.