Ska köpa in gräsmatta på rulle, ca 350 m2.Någon som har förslag på någon leverantör i Norrköpings/Östgötatrakten som levererar gräs med bra kvalitet? Söker ingen golfgreen utan snarare tåligt gräs som tål en krocketmatch, ungars lek och stoj.
 
StarGate skrev:
Ska köpa in gräsmatta på rulle, ca 350 m2.Någon som har förslag på någon leverantör i Norrköpings/Östgötatrakten som levererar gräs med bra kvalitet? Söker ingen golfgreen utan snarare tåligt gräs som tål en krocketmatch, ungars lek och stoj.
Mälarturf är suveränt bra, de är runt Nykvarn, bör kunna leverera till Norrköpingstrakten också
 
Toppen. Har du egna erfarenheter av dem? Är gräset grönare (sic!) hos dem, bättre kvalitet, är de bättre att ha att göra med, billigare/prisvärdare...ja, du förstår...

Mina frågor uppstår efter ett timmes surfande efter jämförelser, tester etc...Bra då med besked i ett (företags) oberoende forum.
 
Jag handlade från Fornåsa gräs (mellan Linköping och Motala, närmare den senare) förra året, tyckte det var OK kvalitet även om det är ganska gult på sina håll idag. Beror nog mest på torkan dock!
 
Tack snälla, nu har jag några att välja mellan.
 
Köpte Rullgräs från Vingåkers gräs. Bra kvalitet, bra att ha med att göra och snabb, relativt billig hemleverans. Konkurrenskraftiga priser också.
 
Nice, alltid bättre med rekommendationer. Tack...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.