Hej!
Kommer bygga en barnsäng med förvaring genom att lägga en resårbotten ovanpå IKEAs Stolmen byrå. De är 45 cm höga + resårbotten ca 30 cm.
Kan man såga till en MDF-skiva och skruva fast i resårbotten eller blir det inte tillräckligt stabilt om barnet rullar/ligger mot?
Andra förslag på fallskydd när man inte har en sängram att skruva i??

Tacksam för synpunkter!
 
En skiss i genomskärning hade nog underlättat.
 
D09
Funkar det inte med en L-format stöd där foten ligger under madrassen och trycks ner av vikten. Ryggen på "L" blir skyddet.

Ryggen borde iofs bli lägre och foten längre.

Bara en spontan tanke :)
 
Jag är HELT okunnig i byggnad. L-format stöd låter som en bra ide. Hur bygger jag L? Med vinkelbeslag? Hur tätt bör de sitta?
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Enkel ritning ej i skala
 
Lilla Fjun skrev:
Jag är HELT okunnig i byggnad. L-format stöd låter som en bra ide. Hur bygger jag L? Med vinkelbeslag? Hur tätt bör de sitta?
Med vinkelbeslag eller en mindre regel på insidan i vinkeln. De ska sitta så tätt att det blir stadigt. ;)
 
OK, tack!
Kom på en annan ide. Tänkte på sådana vägghandtag i metall som man fäster i badrum att hålla i så man inte halkar. Finns det högre sådana eller någon annan form av båge jag skulle kunna skruva fast i botten/lådornas tak?
 
D09
Lilla Fjun skrev:
OK, tack!
Kom på en annan ide. Tänkte på sådana vägghandtag i metall som man fäster i badrum att hålla i så man inte halkar. Finns det högre sådana eller någon annan form av båge jag skulle kunna skruva fast i botten/lådornas tak?
Kolla marina butiker, båtar har väl liknande lite större grejor :)
 
Toppen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.