Hej allesammans!

Jag försöker besluta mig för ett hus och det står mellan Älvsbyhus Oden eller Höner. Jag föredrar Höners öppna planlösning mellan kök och vardagsrum men anser att vardagsrummet är för litet i Höner. Om man kikar på skissen över Oden så är det en liten vägg på drygt en meter till höger om ingången till vardagsrummet (ej spegelvänt hus) och min fråga är om det går att ta bort den väggsnutten för att få en något öppnare planlösning, alltså större ingång till vardagsrummet. Om så är fallet så undrar jag även om det går att få det gjort av Älvsbyhus så att det är klart vid leverans av huset eller måste man göra det själv i efterhand?

Tack på förhand!
 
vi har ett höner och tog bort en vägg till ett sovrum.. så att allrummet blev större.. ett tips..
 
Hejsan!

Jo, det blir en väldigt öppen och bra planlösning om man tar bort ena sovrummet i ett Höner. Dessvärre så är jag i behov av det sovrummet om jag nu inte vill klämma ihop mitt sovrum samt arbetsrum i ett av de övriga sovrummen vilket kan bli lite tajt. Jag har nämligen inte för avsikt att inreda övervåningen under den närmaste tiden. Är det annars någon som vet om man endast kan välja bort väggen som går från sovrummet och mitt ut i vardagsrummet i ett Höner för att på så sätt få lite öppnare planlösning mellan kök och v-rum? Jag skulle då alltså behålla sovrummet men endast ta bort väggen som går mellan kök och v-rum...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.