IngMatt
En badrumshylla av glas har fästen av plast som är trasiga nu och den åker ner snart om den inte fixas. Enda jag kommer på rakt av är skruva fast vinkeljärn under och över i väggen, med lim på glaset om det fäster. Bara en enkel glasskiva alltså. Väggen är kaklad så det gäller att skruva i skarvarna.
 
Måste väl vara enklare att inte ha en glashylla längre isf, utan byta till något annat material.

Annars tycker jag att detta är vad 3d-skrivare är till för, bara att cadda (eller SketchUpa) och trycka på make. Detta förutsätter givetvis att man är lite teknikintresserad och känner någon som känner någon som har en. Eller besöker ett MakerSpace.
 
Om du ska limma skivan förstår jag förresten inte varför du behöver vinkeljärnen både uppe och nere, varför inte bara sätta under?
 
IngMatt skrev:
Lim kan släppa och de här kan passa
[länk]
[länk]
Ska du köpa en annan glashylla och ta delar från den för att spara pengar genom att behålla din gamla hylla?
 
IngMatt
Peter2400 skrev:
Ska du köpa en annan glashylla och ta delar från den för att spara pengar genom att behålla din gamla hylla?
Man köper fästena separat står det men dom finns inte på nätet.
 
IngMatt skrev:
Man köper fästena separat står det men dom finns inte på nätet.
Det är väl sådana där smågrejor som man kan plocka åt sig gratis från ett ställ vid reklamationsavdelningen.
 
IngMatt
KnockOnWood skrev:
Det är väl sådana där smågrejor som man kan plocka åt sig gratis från ett ställ vid reklamationsavdelningen.
Kanske det eller dom säljs där, bra tips att börja med :)
Bra att veta:
Olika väggmaterial kräver olika typer av fästbeslag. Använd beslag som passar väggarna i ditt hem, säljes separat.
Härdat glas är enkelt att rengöra.
 
IngMatt skrev:
Man köper fästena separat står det men dom finns inte på nätet.
Så där står det på alla Ikea grejer, med "beslag" menas just skruv och eventuell plugg som ska in i väggen, dom får man själv stå för.
Konsolerna som håller hyllan tror jag inte du hittar som separat artikel.
 
Gå till glasmästaren / bauhaus !

Mvh/ fremax
 
IngMatt
Peter2400 skrev:
Så där står det på alla Ikea grejer, med "beslag" menas just skruv och eventuell plugg som ska in i väggen, dom får man själv stå för.
Konsolerna som håller hyllan tror jag inte du hittar som separat artikel.
Det har du nog rätt i :(
 
IngMatt
fremax skrev:
Gå till glasmästaren / bauhaus !

Mvh/ fremax
Vi har Woody och Comfort nära. Det ska vara billigt, annars kan man köpa en komplett.
 
Finns väl massor av olika beslag till att montera glashyllor. Borde finnas på en bra bygghandel annars så har glas mästaren sådant men det brukar kosta mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.