Behöver limträstolpar och hittade detta företag med fantastiska priser jämfört med min lokala leverantör. Någon som handlat där?

WP GLULAM AB
Telefon: 0691-332 33
Fax: 0691-332 88
Industriområdet
840 10 Ljungaverk

Här är en till, nästan samma namn och ort!

Glulam of Sweden AB
Folketshusvägen 6
840 10 LJUNGAVERK
Phone + 46 (0) 691 36350
Fax + 46 (0) 691 33010
 
Alla blir alltid lite skeptiska när den här typen av inlägg kommer. Smygreklam är vanligt.

Men var hittar du priser som de tar. Har du exempel på deras "fantastiska pris"?
 
Hehe, första inlägget tipsar om ett företag. Det luktar lite, ja. Men det kan förstås vara schyrre.
 
Lessen om det "luktar" smygreklam men jag har inget med företagen att göra!
Jag googlade limträstolpar och då dök den första upp sen blev jag lite fundersam när det fanns två på samma ort med nästan samma namn.
Angående priser så är det bara att gå in på det första företagets sida och välja privatkund så kommer priser med frakt upp.
Saxat ur hemsidan:
Om ingenting annat sägs avser nedanstående priser kr/stolpe inklusive moms, transport och avisering vid köp av:
115X115X2495 kr/stolpe: 334:-
En liknande stolpe kostar i mina trakter 1000:-.
Jag tar annars gärna emot tips om något ställe jag kan handla på!
 
Redigerat:
En bekant som håller på med hustimring handlar av dessa.
Eftersom han är en snå......ekonomisk person menar jag, antar jag att han nosat upp det billigaste stället inom vettigt avstånd, för han hämtar det han köpt själv.
Jag har även hört andra i mina trakter som handlar där.
Huruvida dom är bra i övrigt har jag ingen aning om.
 
De har ju ett lite lustigt sortiment, på privatsidan har de bara stolpar/pelare, inga balkar. Eller missar jag något?

Ett annat ställe med skapliga priser, och lite mer varierat sortiment på limträ är byggmax
 
Skånska byggvaror har hyfsade priser både på trä och transport.
 
Finns det bara en byggfirma i närheten dör du bor? Jag fick pris på 115x115x3000 limträstolpe av Karl Hedin och de var på 515:-

Annars kolla upp bolagen på allabolag se det ena visade bra resultat men det andra såg lite sämre ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.