Hur gick du vidare? Fick du hjälp från Elit?
 
dags för lägenhet här..är trött på allt underhåll på huset..målning o annat..är alltid nåt att göra...
fast jag har låga boendekostnader så blir det en del pengar på underhåll...bara 2.7liter fluggerfärg kostar ju 700kr..hmm..dyrare än sprit ju...
bättre att ha låg hyra på lägenhet...3-4 tusen...sen får man mycket pengar över att resa för .
gäller att göra slut på pengarna medans man är frisk...blir 0kr till barnen här
 
tjena skrev:
dags för lägenhet här..är trött på allt underhåll på huset..målning o annat..är alltid nåt att göra...
fast jag har låga boendekostnader så blir det en del pengar på underhåll...bara 2.7liter fluggerfärg kostar ju 700kr..hmm..dyrare än sprit ju...
bättre att ha låg hyra på lägenhet...3-4 tusen...sen får man mycket pengar över att resa för .
gäller att göra slut på pengarna medans man är frisk...blir 0kr till barnen här
Vilken sund inställning...
Ibland önskar man att barnen får välja sina föräldrar.
 
Bumbar till denna tråden. Jag har verkligen skött mina elitfönster enligt alla skötselanvisningar och samtliga mina fönster har nu börjat flagna efter 9 år (Ser lika dant ut som för TS, samma ställen). Totalt 21 st. Detta måste vara ett konstruktionsfel. Någon som vet om TS reklamerade detta till Elit Fönster. Jag anser att om färgen flagnar på exakt samma ställe på samtliga fönster i alla väderstreck så är det inte ett färgproblem, då är det ett konstruktionsfel.

Hur hade ni andra gjort?

//Anders
 
Totte_S
Har du målat någon gång på 9 år?
 
ca 10 år är väl normal hållbarhet för färg utomhus. Oavsett om det är fönster, fasad eller staket. Att aldrig behöva fundera på vad man ska göra med sin fritid är väl det som är roligt med att bo i hus? :p
 
Det är väl inget fel på fönstrena? Att färgen släpper efter nio år är det bara börja med det normala underhållet; skrapa och måla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.