Säkert inte hunnit byta pris webben tar också 8990
 
Nicke Nyfiken
grymmeoffe skrev:
Säkert inte hunnit byta pris webben tar också 8990
Det är säkert så. Det verkade inte vara den mest välskötta butiken Jula har.
De hade även Bosch Indego för 9990:- till medlemspris, vilket också har upphört enligt webben.
Men vill de sälja saker billigare i just den Julabutiken så är det helt okej för oss konsumenter.

Om vi återgår till ämnet så tror jag att priset 8990:- är alldeles för högt för Meec roboten. Då finns det betydligt mer prisvärda alternativ på marknaden. Men finns det många kvar på lager så ser vi nog en sänkning av priset ganska snart igen.
 
Nicke Nyfiken skrev:
Det är säkert så. Det verkade inte vara den mest välskötta butiken Jula har.
De hade även Bosch Indego för 9990:- till medlemspris, vilket också har upphört enligt webben.
Men vill de sälja saker billigare i just den Julabutiken så är det helt okej för oss konsumenter.

Om vi återgår till ämnet så tror jag att priset 8990:- är alldeles för högt för Meec roboten. Då finns det betydligt mer prisvärda alternativ på marknaden. Men finns det många kvar på lager så ser vi nog en sänkning av priset ganska snart igen.
Nja, de har fortfarande Julaclub pris 9999:- för Indegon på webben. Tror de insett att Rusta har slut på sina "Gforce" och därmed behöver de inte hålla det låga priset. Men de kanske inte inser att det för de pengarna finns andra alternativ att välja på.
 
Redigerat:
Nicke Nyfiken
MBygga skrev:
Nja, de har fortfarande Julaclub pris 9999:- för Indegon på webben.
Ja det är helt riktigt. Jag missade det när jag kollade. Det är fortfarande 9999:- som gäller för medlemmar.

Lite OT men Boschs skyltning för Indegon fick mig att skratta högljutt när jag stod i Julabutiken. Man hade klippt och klistrat ur valda delar av Aftonbladet/WiseGuide test. Och på något fantasifullt sätt fått det att se ut som om Indegon var testvinnare.

Det är ganska talande när man måste ta till sådana metoder för att sälja sin produkt :thumbdown:
 
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Ja det är helt riktigt. Jag missade det när jag kollade. Det är fortfarande 9999:- som gäller för medlemmar.

Lite OT men Boschs skyltning för Indegon fick mig att skratta högljutt när jag stod i Julabutiken. Man hade klippt och klistrat ur valda delar av Aftonbladet/WiseGuide test. Och på något fantasifullt sätt fått det att se ut som om Indegon var testvinnare.

Det är ganska talande när man måste ta till sådana metoder för att sälja sin produkt :thumbdown:
Då är det riktigt illa. Samtidigt konstigt, alla ägare som är här på Byggahus är ju så nöjda även om de är inne på sin 7:de klippare:wow:
 
nu kostar den 5499:- :)
 
mr_kenzo skrev:
nu kostar den 5499:- :)
Det var det värsta … Fast inte helt oväntat. Ganska vanligt move från jula. Undrar om det är det priset som gäller eller att dom har sålt för få? Är fortfarande jätte nöjd med min.
 
Goteborg skrev:
Det var det värsta … Fast inte helt oväntat. Ganska vanligt move från jula. Undrar om det är det priset som gäller eller att dom har sålt för få? Är fortfarande jätte nöjd med min.
Är också väldigt nöjd med min so far.
Svårt att se, men tycker att du plockat bort "Meec"-loggan på din klippare enligt ditt avatar?
Gjorde samma sak med min, jävligt ful logga... :)
 
D4Diesel skrev:
Något är fel i maskinen...
om jag tar tag i knivdisken och ruskar i den så känns den glapp plus att det då skramlar lite inne i maskinen innanför skyddsgummibälgen.
Jag gissar på att motorn inte sitter fastskruvad ordentligt.
Min var tyst som en mus från början men nu efter några dagar så upplever jag samma som du gör. Blir en tripp till Jula.
 
Psycho Dave skrev:
Min var tyst som en mus från början men nu efter några dagar så upplever jag samma som du gör. Blir en tripp till Jula.
Samma här, tyst så man knappt hörde den från början men efter ett par körningar så lät den relativt högt. Brummar när bladen snurrar. Ni som går till Jula med problemet får gärna dela med er här sedan så vi andra vet hur vi ska göra. :)
 
Nu låter den inte bara mycket utan nu strular den också. Idag så märkte jag att den går lite ojämnt, dvs den håller inte jämn fart rakt fram utan saktar in för att sedan återgå till normal fart. Detta syns lite i filmklippet, saktar in vid 19 och 24 sekunder. Utöver det så stänger den av klippningen när den går rakt fram för att sedan sätta på den igen, syns i filmen. Överlag så stänger den av klippningen mycket mer nu vid vändningarna än vad den gjorde från början.

[video=youtube_share;MAyBdWy6P6k]http://youtu.be/MAyBdWy6P6k[/video]
 
Psycho Dave skrev:
Nu låter den inte bara mycket utan nu strular den också. Idag så märkte jag att den går lite ojämnt, dvs den håller inte jämn fart rakt fram utan saktar in för att sedan återgå till normal fart. Detta syns lite i filmklippet, saktar in vid 19 och 24 sekunder. Utöver det så stänger den av klippningen när den går rakt fram för att sedan sätta på den igen, syns i filmen. Överlag så stänger den av klippningen mycket mer nu vid vändningarna än vad den gjorde från början.

[video=youtube_share;MAyBdWy6P6k]http://youtu.be/MAyBdWy6P6k[/video]
Det där med att den stänger av klippningen när den går rakt fram har jag också märkt av vid ett par körningar, men det problemet verkar vara borta nu, jag har inte märkt av det igen i alla fall. Känns som att såna fel kan åtgärdas genom att "starta om" systemet. Stänga av klipparen helt och starta den igen.
 
mace10 skrev:
Det där med att den stänger av klippningen när den går rakt fram har jag också märkt av vid ett par körningar, men det problemet verkar vara borta nu, jag har inte märkt av det igen i alla fall. Känns som att såna fel kan åtgärdas genom att "starta om" systemet. Stänga av klipparen helt och starta den igen.
Jag har gjort norsk reset och återställt alla inställningar utan att det hjälpte. Klipparen inlämnad idag iallafall.
 
Har följt tråden angående meec robotgräsklippare.
Har själv en som har fungerat klockrent i 3 v sen la drivningen av på ena hjulet så den är på rep !
Lite egna funderingar angående div problem ni har tagit upp !
Att den stannar klippningen ibland vid
tråden tror jag att den går för långt över.
Min gör det ibland och får för mig att den gått för långt över tråden !
Att den ändrar hastighet tror jag att den går så lätt att den tror det är nedförslutning och saktar då ner hastigheten, ser dessutom att det står Max lutning i displayen när den gör det !
Tycker att det är sjukt dyra priser på robot gräsklippare !
Det är ju inte mer än 3 elmotorer en dator som inte är mer avancerad än min 5 åriga sons leksaks dator sensorer och ett batteri,
Borde ju Max kosta 3000:-
Dessutom även dom dyrare har ju samma tillverkare som många andra.
Man kan ju undra varför Husqvarna stämde worx !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.