Hej,

Vet inte om detta hamnar rätt...

Jag har städat fram ca:60m hängränna på logen och det är inget jag sett tidigare. Har ingen bild i nuläget men kan lägga in imorgon. De verkar vara tillverkade i Stockholm (eller åtminstone galvade där) för plåten är stämplad (färgstämpel) med deras logo. De är ca:1m långa och radieformade precis som moderna rännor.
Är detta "byggvård" att använda eller bara korkat när det finns 2-3m-längder att köpa så man kan skicka dem på skroten?
 
bara o köra på skroten eller så kan du lägga det på pall o skicka åt mig, du får fraktkostnaden och en slant för besväret ;)

nej men varmgalvad hängränna borde ju vara lite eftertraktat tycker jag då alla vill ha blanka saker idag, men däremot vet jag inte då det är så korta längder, men visst är dom gamla men om det är byggnadsvård är svårt för mig att säga.
 
Jag har sett den varianten, skarvarna tätas med kitt.
 
Kan absolut skicka dem! :D (om inte det är toklångt vill säga) Alltid roligare om någon kan använda det istället för skicka skrotet till skroten.
(Nej, jag är ingen naturmupp men försöker tänka mig för ibland)

Tyvärr har jag inte tillnärmelsevis så många krokar som behövs...
Kan kolla närmare imorgon om det finns intresse!

Det är mao lite jobb om man ska kitta varje skarv... Passar inte in med dagens timpeng, inte ens med rot.. :D
 
Här kommer lite bilder...

Är någon intresserad så skicka ett pm.

uploadfromtaptalk1405544373351.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uploadfromtaptalk1405544384683.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uploadfromtaptalk1405544391273.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.