frosten skrev:
Det lät ju lite intressant när man tittar på hur mycket deras maskiner kostar.

Ahlsell säljer bara till företag eller personer med registrerad F-skattsedel...så deras priser är alltid Exkl moms....men du kanske känner nån som kan "köpa ut" ;)
 
Redigerat:
Remne skrev:
Du menar XS713 som Ahlsell kampanjar ut i sommar?
Den marknadsför Bollnäsbilvård som en vaxpåläggare.... (undrar vad som gör det speciellt) LÄNK
Priset är inget att klaga på och Flex gör bra grejor
Just precis den är det, och priset är ju onekligen väldigt bra om man jämnför mot festool's motsvarande som ligger på cirka 3000kr!

Har haft lite flexmaskiner på jobbet och dom har hållt bra! Men just slipmaskiner verkar det vara en djungel.

Köpte en billig engång på biltema och deb slipade jäklat ingenting.
 
Remne skrev:
Ahlsell säljer bara till företag eller personer med registrerad F-skattsedel...så deras priser är alltid Exkl moms....men du kanske känner nån som kan "köpa ut" ;)
Jo jag langar åt mig själv så det är inga problem brukar handla saker där titt som tätt åt mig själv speciellt när dom har kampanj
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
Verkar ändå inne på http://www.toolab.se/produkt/SXE-425-TURBO-TEC-Metabo-Excenterslip-125mm eftersom den har Turbo-funktion. Eller ta en vild chansning och köpa Jula's större (420w) men jag gillar inte chansningar :).

Boschen (PEX 400 AE) verkar många lovorda men för några hundralappar till så får jag Turbo-funktionen och då slipper jag mest troligt köpa en bandslip om jag vill avverka mycket.
 
Ta en spritpenna och skriv Turbo på den excentern du köper så blir du nog nöjd. :)

Har en PEX400 och kan också rekommendera den, tror jag köpte min på Hornbach för 700-800kr förra året, använd deras prisgaranti om möjligt.
Är en ok slipmaskin, men kanske inte tillräcklig om man exvis skall slipa ner en trapp.
 
Tror du gör rätt....(y)
sen köper du en billig delta för hörn och övrigt finlir...typ en JULA eller Biltema...då har du bra komplement, jag har en delta "powercraft" köpt på Ica för 99kr, den skakar o låter jävelen men den fyller sin funktion...och kan man köra dammsugaren till dem blir det faktiskt bra.....
 
  • Gilla
Ernfrid
  • Laddar…
Borde inte slipmusen kunna användas för finlir, den jag har? Med den kommer jag åt i hörn eller är rena hörnslipar bättre?
 
frosten skrev:
Borde inte slipmusen kunna användas för finlir, den jag har? Med den kommer jag åt i hörn eller är rena hörnslipar bättre?

Självklart, missade att du nämnde att du hade en sådan.... :surprised:
 
Det blev Metabo. Nu håller jag på att slipa en bänkskiva och det går undan. Kör med grovdammsugaren men blev tvungen att tejpa med silvertejp för slangen passade inte :(. Inget nämnvärt med damm, kör utan mask i en snickarbod och det går bra.

Nu har jag väldigt lite att jämföra med, tex har aldrig provat en festool men den här gör det den ska, känns bekväm. Turbo-funktionen fungerade bra till grovslipning men den tar inte lika bra som en bandslip. Vet någon var man kan köpa slang anslutningar i olika dimensioner?
 
Redigerat:
  • Gilla
Ernfrid
  • Laddar…
Har lånat broderns bosch blå nätansluten excenter-maskin när jag slipade bänkskivorna (ek), och med grovdammsugare ansluten så blev det faktiskt riktigt riktigt bra! Slipade ner bänkskivorna från ikea som hade avsevärd höjdskillnad, och det blev ett riktigt bra resultat. Gick i steg från korn 80 till 320, och det blev som ett salsagolv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.