Tänker köpa en intex pool ifrån t ex bauhaus problemet är att man måste upp i ganska så stor storlek för att få djupet i mitt fall "457X107CM" 14,614 L (2,995kr tar dem)

Man får med en enklaste pumpen som intex har och den verkar lite klen(?)
Så är inne på att köpa till en annan istället med sandfilter osv. Men jag vill kolla med er som har en sådan pool eller pump om det är värt eller ska man hålla kvar på den man får med?
2000 mot ca 4500L/t

Rusta tar 1900kr för en pump med sandfilter.

Samt läst lite olika om att pumpen bara ska gå i ~8tim, men enligt andras erfarenhet som jag hört så ska den gå 24/7, klarar dem av det?
 
kör med rusta pumpen i badtunnan och där funkar den perfa och är man lite sent ute så kan man hitta dom på rea betalade bara halva priset för min då det var i slutet på säsongen.

Kom ihåg att den måste vara jordad annars pumpar den bara luft.
Säkerhets grej

mvh isobarik
 
Vi köpte Intex egna sandfilterpump från Toys'R'us i våras och det ger betydligt bättre rening av vår pool (Intex 4,88*1,22) än filterpumpen som följde med. Vi kör pumpen 4-6 timmar/dygn vilket räcker bra. En fördel med Intex egen pump är att slangar och anslutningar passar direkt utan adapters.

Ytterligare en fördel med sandfilter är att man kan dammsuga via utsuget och köra ut det direkt ur filtret via waste-läget om man t.ex. som vi fått en utfällning av järn/mangan i poolen. Vi köpte ett dammsugarhuvud och slang billigt på folkpool som fungerar bra.

Just nu är det bra tryck på poolförsäljningen så det kan nog vara svårt att få tag i prylar (helt soprent på alla Intexprylar på TRS i Västerås häromdagen...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.