Idag fick jag hem min indego från service.
Nya bakhjul och nya framhjul samt ny mjukvara. Skyddsgummit på baksidan där de tankat i ny mjukvara sitter inte helt 100% men jag påtalade det för Jula där jag lämnade in den, om det skulle bli problem med fukt i maskinen eller något.

Tidsåtgången var 2 veckor och två dagar. Det var rätt ok, med tanke på att jag trodde det skulle dröja fem veckor.

Nu är det bara att hålla tummarna!
 
Tusen takk for svar.
Kanskje det var derfor den var så billig, de på Jula sa de ville sende den så da får vi se.
Er det noen som vet hvor lang tid det tar?
Kanskje det er bedre å sende den til Grønvold i Oslo.
 
Hvis du sender den til Grønvold så vil du kun få oppdatert softwere, sender du den via Jula til DK får du kansje en ny klipper ... ;) det er verdt å vente på det ... obs send med ladestasjonen også.
 
rcjofo skrev:
obs send med ladestasjonen også.
Ja skicka med både Laddare/Nätdel, Laddstation & Klippare. Nätdelar tillverkade före juni 2013 kan ha tillverkningsfel.
 
kan man inte skicka direkt till bosch!?
 
Mikael_wi skrev:
kan man inte skicka direkt till bosch!?
Jo, det ska gå att få en fraktsedel, man skulle ringa indego hotline numret men inte göra något knappval. Jag frågade det då min är köpt via IVT värmepumpar.
Men då ska man ju säkert åka till DHL och lämna in, så då var det smidigare att åka till Jula för mig.
 
Hallo igjen
Nå har jeg sjekket det som står bak på min Bosch Indego klipper.
Den er nå pakket og klar for sending til Danmark

Bosch Indego.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut som en av de tidiga klipparna från 2012. Mycket har hänt sedan dess....
 
nu var någon framme och tagit vår indego och satt hos en granne som kom över med den.
vad kan man göra för folk inte skall pilla eller sno den.
Antar inte finns tillbehör som låsstation.
Täckte bygga ett litet hus till den men ör ju ändå bara två väggar man kan ha så skyddar väl mest mot solen.

sätta stöldskyddsetiketter oå den? men då kan man väl glömma de byter ut den om behövs. är inköpt 2013 och firmware 5.8 så tänkte skicka in till hösten när den inte behövs
 
Det du kan göra är att vara hemma och övervaka den när den klipper o laddar. Sen när den inte klipper eller laddar så tar du in klipparen i t.ex förrådet. Fanns en i denna tråden som gjorde så men sin Indego. Sen kan du ju alltid sätta upp en webkamera o göra någon egen lösning med siren till den.
Försäkringsbolagen ersätter ju den om den får fötter.
 
Mikael_wi skrev:
vad kan man göra för folk inte skall pilla eller sno den.
Stor Schäfer, Rottweiler eller liknande i trädgården. :)
 
Eller ännu hellre. En rörelsesensor som känner av rörelse på tomten dom är över 0,5m ovan marken som i sin tur är kopplad till ett luftgevär eller AK som skjuter i exakt samma riktning där rörelsesensorn kände av rörelse. Då lär man se små liven till sist att det är fel att pilla på annans egendom. Lite mer avancerad lösning dock.
 
får väl bli att sätta in den varje gång den klippt och köra manuell klippning på den tills man fixat någon kamera mm:-9
 
Jag skickade in min Indego direkt efter köp för att få den uppgraderad till senaste firmware (5.9, 00344). Den är nu tillbakakommen och det är dags för att lägga ut kabeln.

Jag har en rätt svår tomt med flera ensamma träd och undrar hur ni gjort med att ringa in med öar (jag har använt sökfunktionen men inte riktigt hittat svar)?
Infon jag läst från Bosch har ju varit att föremål som inte är "öade" körs emot vid 5 tillfällen och därefter har maskinen noterat dem som permanenta hinder och kör sedan runt dem. Det borde i min värld betyda att man inte behöver "öa" in fasta föremål som tål att köras emot och därmed slippa eventuellt krångel med för tighta avstånd mellan ö-kabel och kantkabel etc.

Jag kan tänka mig att maskinen eventuellt blir lite repig i fronten när den kör emot saker, men det gör mig inget. I övrigt kan jag inte komma på något negativt med att strunta i att "öa" in hårda, fasta föremål? Eller?

En annan sak: När maskinen kom tillbaka var den lite fraktskadad. På kartongens botten låg en plastdetalj avbruten. Jag kollade under skalet och den ska sitta i bakkant över hjulen för att hålla upp karossen tillsammans med en likadan till.
Jag vill inte behöva vara utan maskinen i ytterligare ett par veckor och undrar om ni vet varför detaljen behövs? Har den nån viktig funktion? Jag tycker att karossen verkar sitta bra trots detta?!
Är det stor belastning på den eller kan jag försöka sätta fast den med lite snabblim tro?
DSC_0038.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Öa in eller inte beror på hur höga hindren är. Finns en siffra i instr. boken. Träd finns ingen anledning att öa in.
Ang den avbrutna pinnen så lägg inte för mycket vikt vid det, du lär behöva skicka in roboten fler ggr och kan påpeka och kontrollera det om du får ny robot innan du lämnar butiken,
Roboten är inte så smart som det sägs i reklamen; den kanske saktar in vid de inlärda hindren men inte mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.