Antagligen skriker någon redan.. men jag har lite brådis att komma vidare i bygget, ska gjuta igen torpargrunden och vattnet till köket kommer läggas mellan lager 1 och 2 i frigoliten.

Är det någon som har använt deras RiR? Har hört att man inte ska blanda olika tillverkare med rör/kopplingar.

Oavsett vad jag köper för rör, kan man lägga de in till varandra, varm och kallvatten alltså?

En annan fråga som inte har direkt med detta att göra, frigoliten känns inte som den ligger helt stumt mot den tvättade stenen, är det viktigt att den gör det eller vikten av betongen löser detta?
 
Jag har ingen erfarenhet av Biltema RiR, men jag tror inte att de är sämre än andra.

Angående frigoliten så är det helt normalt att det blir som du beskriver, makadambädden är ju sällan helt plan men den kommer forma sig efter underlaget när du gjuter.
 
Enligt LK ska kall- och varmvattenrör läggas med minst cc 300.

Är du osäker på kvaliteten kan du ju gjuta in Biltemas grejer och sedan dra i rör från en annan tillverkare :)
 
Gabbe1 skrev:
Angående frigoliten så är det helt normalt att det blir som du beskriver, makadambädden är ju sällan helt plan men den kommer forma sig efter underlaget när du gjuter.
Tack, då är det bara att köra vidare!

Manitoba skrev:
Enligt LK ska kall- och varmvattenrör läggas med minst cc 300.

Är du osäker på kvaliteten kan du ju gjuta in Biltemas grejer och sedan dra i rör från en annan tillverkare :)
Oj det lät mycket, jag kommer ha 8m rör, i ett badrum tex ligger ju kopparrören väldigt tätt då, såg i specen för liknande rör 100mm.

Skulle Biltemas RiR vara så dåliga så är det bara att dra ut de i efterhand och byta, kommer försöka lägga mjuka böjar.
 
Krilleman
Vad står det för tillverkare tryckt på skyddsrör/mediarör på Biltemas RiR?
 
krilleman_215 skrev:
Vad står det för tillverkare tryckt på skyddsrör/mediarör på Biltemas RiR?
Det är tiemme som är tillverkare: http://www.tiemme.com
 
Krilleman
OK, för det var lite likt Uponors variant med rött/blått skyddsrör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.