Har inhandlat en badtunna från Skärgårdstunnan. Tänkte försöka isolera den lite för att minska uppvärmningstiden. Går det isolera den mellan kar och panel med glas- eller stenullsfiber? Det känns nämligen som att det är lite svårt att in cellplast där.

Hur låter idén med att ställa den på tryckta reglar på makadam? Och eventuellt xps cellplast i botten?
 
Tanken är väl inte helt fel, men däremot var priset lite fel. Hittade priser på runt 3000 för en rulle :(
 
Behöver ni 100kvm, den säljs ofta per lpm.
 
Kör med slow-rising PU. Troligen perfekt för ändamålet både avseende installation, isoleringesförmåga och fuktbeständighet.
 
Hur gjorde du? Går i samma funderingar :)
 
Gjorde det lätt för mig. Slog ihop en ram av 95x45 där jag stoppade stenull i facken och ställde tunnan ovanpå. Mellan panelen på badtunnan och karet så vek jag in dubbla skivor 95mm isolering.
 
Okey, vad gick din isolering på ?
 
Och vad blev skillnaden i uppvärmning före och efter :)?
 
Jag köpte två balar med 95mm isolering. Vad de kostade vet jag inte.
Jag isolerade den från första början så jag kan inte svara på vad skillnaden blev ;)
 
Ok. Men vad har du för ungefärlig uppvärming tid nu vid olika temperatur? Antar att du eldar? :) och hur länge håller tunnan plus grader efter en bad kväll? Vintertid.
 
Jag tror jag ökar temperaturen med någonstans kring sju grader per timme. Ska mäta nästa gång jag tänder den :)
Jag håller plusgrader i mer än ett dygn iaf.
 
Vad har du för lock? Och 7grader i timmen när det är vilken utetemp?
 
Ursäkta sent svar, 50 mm styrofoam. Det var i våras, så någonstans mellan fem och tio grader var det nog ute. Förhoppningsvis blir det eldat i helgen, ska mäta då :)
 
Du svarade aldrig på vad du har för lock? Gjort nå mätningar i vinter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.