Går i funderingar på att bygga carporten som jag har bygglov på. Då det stormar och blåser här i skåne (plus att det smälter in bättre i miljön) så funderar jag på att mura med leca och putsa istället för att bygga i trä så jag tänkte göra lite överslag på vad det kan tänkas kosta.

De jag funderar över är vad jag kan behöva för dimension på balk över infarten. Galvad eller ogalvad I-balk eller limträ att föredra? Funderar även på om man skulle lägga en balk för takstolarna i mitten om det påverkar beräkningarna. Helst vill jag slippa att sätta en stolpe i mitten av hålet då den säkerligen kommer att få besök med 1 nyfärdig och en annan på gång med körkort. (Fast det kan ju lika bra bli jag eller frugan.... ;-))

carport.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du har ett beviljat bygglov som du skriver så är väl materialvalet redan klart? Eller tänkte du söka nytt bygglov för att bygga murat?
 
Behövdes inte. Pratade med kommunen och de ansåg att det var en smärre justering att ändra ytskiktet så det var inga problem. Bor utanför detaljplan ska jag kanske tillägga.
 
Ändra ytskiktet? Du tänker ju ändra hela stommen om jag förstår rätt, skulle du inte ha murade väggar i stället för trästomme?
 
Jo det stämmer, men det verkade inte som de var så intresserade då det gällde en carport. Det var Ok att mura istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.