Ska riva ner det pappspända taket, har ett hål i det som jag kikat lite i och försöker lista ut vad som därunder(över) finns. Känns som plastmaterial, ser ut som nån form av råspont/träimitation(?)

Någon som har erfarenheter/ideer/gissningar?
Huset är från -28
Mvh
ImageUploadedByByggahus.se1404937708.992197.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tror starkt på pärlspont, troligtvis runt 70-80mm i bredd.
 
Pärlspont
 
Alriksson skrev:
Tror starkt på pärlspont, troligtvis runt 70-80mm i bredd.
Tack, ja nåt sånt. Fast jag e 89% säker på att det är plast? Kan det va nåt påhitt från förr att man gjorde sånt? Vid Någon 60-70talsrenovering etc?
 
bara färgen dom målat med som verkar vara plast,, det är träpanel.
 
Oljefärg somhärdat i nästan 90 år får en hård, blank yta som verkar lite plastaktig. Plastfärg var inte uppfunnet 1928, pappen har troligtvis kommit dit på 30-40-talet.
Målad pärlspont.
 
Du har säkert en fint pärlspontad panel.
 
Spännande! Återkommer när jag rivit ner skiten!
 
Hur har det gått? Älskar tanken på att riva fram något fint och ta hand om det! :)
 
bittle skrev:
Hur har det gått? Älskar tanken på att riva fram något fint och ta hand om det! :)
Det ska bli spännande som sagt! Har vaxat golvet som är på tork nu, började lite i fel ände kanske men sån är jag :)
Återkommer som sagt !
Tjo
 
Slet ner lite papp igår. Tråkig gulnad färg (lackat?)
Men tråkigast av allt, ett spår utfräst för elkabel! Ska måla allt vitt, så tror att jag löser det med en enkel fin tunn list i samma färg, tror det inte stör så mkt

ImageUploadedByByggahus.se1405750047.698540.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
namor
  • Laddar…
Gört! Fint tak :)
 
Del två av vardagsrummet, från början var det två rum men det blev ett, någongång tiden. Här var det brädor!
ImageUploadedByByggahus.se1405856720.676039.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Han i Skogen skrev:
Slet ner lite papp igår. Tråkig gulnad färg (lackat?)
Men tråkigast av allt, ett spår utfräst för elkabel! Ska måla allt vitt, så tror att jag löser det med en enkel fin tunn list i samma färg, tror det inte stör så mkt

[bild]
Någon som har koll på vad för färg man kan använda här? Ska bli vitt, vanlig Takfärg??
 
Spontade tak skulle jag vilja ha blankare färg i, men det är jag. Mjukare vit, blankare än den vanliga kritiga takfärgen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.