EKK skrev:
hej

ja då var det inget svårt beslut för er johan förstår jag:)

christina tack för länken! har nu pratat med några olika som ska komma med offerter:)

vi var och körde förbi här om dagen. är er platta klar nu? fullt upp i området nu ju med två hus på G så roligt!
Hallå där E!

Ja vist är det galet roligt att det händer saker på gatan 😊👍!

Och nej, plattan är inte klar än. Om jag förstod saken rätt skulle dom anlägga den först på måndag 😃.

Trevlig helg och lycka till!
 
movehome.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lastbilarna kom igår vid 21 tiden och imorse 06 börjades det.
 
  • Gilla
Östlund och 1 till
  • Laddar…
Oj, inte konstigt att de hade hunnit få upp alla väggar innan sambon hann dit i morse 😊!
De jobbar på intensivt nu och enligt rapport från sambon verkar allt gå bra så här långt 👍!

Tack för uppdateringen och bilden Johan, känns lite trist att inte kunna vara på plats! Sambon tar förhoppningsvis många bilder 😊!



brinckis skrev:
[bild]Lastbilarna kom igår vid 21 tiden och imorse 06 börjades det.
 
Riktigt fint husresarväder har ni med :)
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Östlund skrev:
Riktigt fint husresarväder har ni med :)
Ja, sicket fint väder vi fick 😊👍! Hoppas bara att det håller i sig! Huset är ju inte vädersäkert än.
 
vi körde förbi tidigare idag så kul att se det. det ser så stort ut! :) måste kännas underbart att de är på plats. och nu hade de ju börjat gräva på ytterligare en tomt så tre hus på G. nu rullar de på på gatan:) hoppas allt fortsätter som de ska för er och att det fina vädret håller i sig

/E
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Hallå där E!

Tack snälla du, känns fantastiskt roligt nu 😊!
Dock känns inte husets ytor särskilt stora när man väl kommer in...
Det blir kanske en annorlunda upplevelse när alla väggar kommer på sin plats.
Men håller med om att huset ser större ut än sina 158 m2 när man tittar från håll 😊.

Ja och vist är det kul att det är full rulle på gatan, hur går det för er? Hur långt har ni kommit i processen?

☀️- hälsn C


EKK skrev:
vi körde förbi tidigare idag så kul att se det. det ser så stort ut! :) måste kännas underbart att de är på plats. och nu hade de ju börjat gräva på ytterligare en tomt så tre hus på G. nu rullar de på på gatan:) hoppas allt fortsätter som de ska för er och att det fina vädret håller i sig

/E
 
När vi gick in i vårt hus första dagen när väggarna var på plats kändes huset ganska litet! 180 m2 my ass tyckte jag. När alla delar faller på plats kommer det kännas större o större, ja lovar :) Kanonväder ni fick, inte många som får solsken på sin viktigaste dag i ens liv .
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Ah, fint att höra om ytan!
Ja, vädergudarna har verkligen hörsammat våra önskemål så här långt!
Hoppas att det går fort fram nu med taket så är vi i hamn 😃!
Har inte upplevt många Valborgsmässoaftonar med strålande solsken så jag var allt lite bekymrad ett tag 😝.


Ellboj skrev:
När vi gick in i vårt hus första dagen när väggarna var på plats kändes huset ganska litet! 180 m2 my ass tyckte jag. När alla delar faller på plats kommer det kännas större o större, ja lovar :) Kanonväder ni fick, inte många som får solsken på sin viktigaste dag i ens liv .
 
Hej igen!

har lyckats avfölja denna tråd på något vis hmm får fixa det. nu har vi iaf kommit ett steg närmre vårt hus. vi har nu skickat in bygglovet och lagt beställning på huset. dock är de ca 15v leveranstid suck! som ni kanske sett på kommunens hemsida är den tomt vi först valde ledig igen. vi har valt att byta tomt till hörntomten längst in på gatan på samma rad som christinas hus. därför har de tagit lite längre tid än väntat att få in bygglovet.

hur går de för er christina?

vi hörs
E
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
EKK skrev:
Hej igen!

har lyckats avfölja denna tråd på något vis hmm får fixa det. nu har vi iaf kommit ett steg närmre vårt hus. vi har nu skickat in bygglovet och lagt beställning på huset. dock är de ca 15v leveranstid suck! som ni kanske sett på kommunens hemsida är den tomt vi först valde ledig igen. vi har valt att byta tomt till hörntomten längst in på gatan på samma rad som christinas hus. därför har de tagit lite längre tid än väntat att få in bygglovet.

hur går de för er christina?

vi hörs
E
Hallå där Emeli!
Vad roligt att höra från dig!
Och vad kul med det nya tomtvalet, då blir vi nära grannar 😊!

Väntan är det värsta med att bygga nytt, man är ju så himla ivrig och tiden kan inte gå fort nog 😊. Tur att man har full rulle här hemma med de små, hinner just inte med så mkt annat just nu 😝.

Vårt bygge har stått helt stilla ett tag nu, vi visste om att det skulle bli så då dom tydligen jobbar på det sätter. Reser huset, drar vidare till nästa bygge och sedan återkommer. Och så är det väl lite semester tider och så som ska in dessutom.
Just nu håller sambon på att planera för garaget. Får se om slantarna räcker eller om vi får avvakta med att bygga till våren istället.
Jag prioriterar att få i ordning på tomten först med gräsmatta och så 😊!
Vi har iaf fått vårt hus sålt vilket känns som en stor lättnad 😊.
I övrigt är vi mkt nöjda så här långt och inflyttdatum är fortfarande den 10/10.

Skriv gärna igen och berätta hur era planer fortlöper!

Må så gott så länge och ha en härlig sommar 😊!
 
brinckis skrev:
Det har inte hänt något på er tomt idag :,(
Hej på dig!

Vet inte om du är ute så mkt på forumet längre men chansar 😊!

Tänkte höra lite hur ni gjorde när ni fixade i ordning tomten.
Sambon Simon, hade ute en kille idag som skulle ha ca 37 000 kr för att ta bort det som har växt till sig, fylla på med jord och platta ut inför gräsmatta.
Sedan räknar vi med ytterligare 14 000 för gräsmattan. Vill helst ha färdig då vi flyttar ut till hösten.
Vill gärna undvika lervälling med tanke på barnen 😝.

Hade ni ngn bra och billig firma som ni vart nöjda med?
Pengarna räcker ju inte till är jag rädd 😁

Tänkte även höra om fiber, vilka har ni anlitat och har det funkat bra?

Vore jätte fint om du har lite tips att dela med dig 😄.
By the way, ni ser ut att ha fått det jätte fint med uteplats och så!

Vänliga hälsn Christina
 
Redigerat:
Hej Christina,

Jodå, jag håller lite koll här fortfarande. Vi gjorde allt i fel ordning helt ogenomtänkt. Först körde den firman som fixade grunden bort 9 lastbilar med jord. Sedan frågade vi firman som fixade grannens rund (Englunds) iom att de redan var där med maskiner och allt. De tog dit 2 lastbilar med släp med jord. Detta jämnade de sedan till . Detta tror jag kostade 25'. Iom att vi höll på för fullt med insidan av huset så växte ogräset till sig och vi var tvungna att köra över med en jordfräs över hela tomten. Efter detta kom vi på att vi skulle plandera häck innan vi fixade gräsmattan så då grävde vi upp en ränna med maskin och la upp en massa högar på tomten. Detta klarade vi inte av att jämna till själv utan att knäcka våra ryggar så nu ringde vi en annan firma. DN gräv i Vinslöv (efter rekommendationer från en vän). Denna firman kan jag rekommendera då de jobbade väldigt snabbt och resultatet blev bra. Minns inte vad detta kostade men har för mig att jag blev positivt överraskad här. Gräset såde vi i November.

Vi valde Bredband2 som operatör för internet vilket har fungerat problemfritt. Till tv har vi valt ComHem vilket också fungerar bra. Tanken var att ha ComHem till båda men de hade svårt att hitta vårt hus då vi var först på området och gatan inte fanns med i några register. Vi är ganska beroende av nätet så vi valde därför Bredband2 som kunde leverera direkt. Stadsnät är skitbra ;)

Trädäcken börjar ta sig men det är mycket kvar. Tanken och förhoppningen är att vi skall vara klara med spaljeerna, handräckena och kjolarna innan hösten. Men allt tar sin tid och först skall vi bygga vår redskapsbod är det tänkt. Men vi har lärt oss att skynda långsamt, man skall hinna njuta av huset tomten också.

Ha det bra och lycka till

/Johan
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
brinckis skrev:
Hej Christina,

Jodå, jag håller lite koll här fortfarande. Vi gjorde allt i fel ordning helt ogenomtänkt. Först körde den firman som fixade grunden bort 9 lastbilar med jord. Sedan frågade vi firman som fixade grannens rund (Englunds) iom att de redan var där med maskiner och allt. De tog dit 2 lastbilar med släp med jord. Detta jämnade de sedan till . Detta tror jag kostade 25'. Iom att vi höll på för fullt med insidan av huset så växte ogräset till sig och vi var tvungna att köra över med en jordfräs över hela tomten. Efter detta kom vi på att vi skulle plandera häck innan vi fixade gräsmattan så då grävde vi upp en ränna med maskin och la upp en massa högar på tomten. Detta klarade vi inte av att jämna till själv utan att knäcka våra ryggar så nu ringde vi en annan firma. DN gräv i Vinslöv (efter rekommendationer från en vän). Denna firman kan jag rekommendera då de jobbade väldigt snabbt och resultatet blev bra. Minns inte vad detta kostade men har för mig att jag blev positivt överraskad här. Gräset såde vi i November.

Vi valde Bredband2 som operatör för internet vilket har fungerat problemfritt. Till tv har vi valt ComHem vilket också fungerar bra. Tanken var att ha ComHem till båda men de hade svårt att hitta vårt hus då vi var först på området och gatan inte fanns med i några register. Vi är ganska beroende av nätet så vi valde därför Bredband2 som kunde leverera direkt. Stadsnät är skitbra ;)

Trädäcken börjar ta sig men det är mycket kvar. Tanken och förhoppningen är att vi skall vara klara med spaljeerna, handräckena och kjolarna innan hösten. Men allt tar sin tid och först skall vi bygga vår redskapsbod är det tänkt. Men vi har lärt oss att skynda långsamt, man skall hinna njuta av huset tomten också.

Ha det bra och lycka till

/Johan
Tack snälla!

Har bokat in en till firma som ska titta och fanns i Tollarp tror jag. Kollar nog upp dom i Vinslöv ock.
Skadar ju inte att ta in lite olika offerter och jämföra pris!
Men det är dyrt, suck!
Vi får nog sätta oss ner igen hör jag, tänka igenom allt igen så vi får till det i rätt ordning. 😝

Skönt att nätet funkar fint, man är ju så beroende av det nu för tiden!
Många sådana små grejer som vi måste börja pyssla med snart.

Så roligt med tomten och era projekt! Jag hoppas vi kan påbörja lite nästa vår 😊.
Men skynda långsamt låter som ett mkt gott råd!
Just nu spinner tillvaron alldeles för fort men den som väntar på ngt gott 😜

Ha en riktigt skön fortsatt sommar ☀️
 
Hej!

nu har vi fått vårt leveransdatum! 1/9!! :) längtar. Så plattan kommer gjutas i aug nu känns de som det rullar på snabbt.

såg er tidigare diskussion ang trädgården. vi har tänkt ge oss på att anlägga gräsmattan själva och då så gräset till våren. hur många ton jord behövde ni fylla på brinckis?

hej så länge
E
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.