Hej,

Om detta varit uppe tidigare så flytta gärna mitt inlägg till rätt tråd.

Sedan någon gång runt mitten av maj upplever jag det som om mailen som skickas ut vid nya inlägg försämrats avsevärt. Tidigare fanns (tror jag) hela inlägget med i mailet och mailet fyllde ett syfte. Man kunde se vad som skrivits och bedöma om det var aktuellt att skriva i tråden.

Numera innehåller mailen enbart några rader, ofta så lite att man inte alls förstår vad det handlar om, vilket enligt min mening gör mailen i det närmaste meningslösa.

Är det bara jag som upplever detta som en klar försämring?

Jag kan tänka mig att det finns en avsikt att locka folk till siten. "På mig" funkar det dock inte för om inte mailen ger mig relevant information kommer jag antagligen att stänga av funktionen med mailutskick vid nya inlägg.
 
  • Gilla
Ingenjören
  • Laddar…
Mycket sämre nu, men antar att dom tycker det är jobbigt att skriva alla dessa mail så dom drog ned på texten.
 
Anledningen till att vi ändrade var att vi fick stora mängder mail med långa svar på inläggen till supporten där folk trodde att de svarade på inlägget. Vi tröttnade helt enkelt på att hantera dessa mail som nu har minskat dramatiskt sedan vi ändrade.
 
Per Eskilsson skrev:
Anledningen till att vi ändrade var att vi fick stora mängder mail med långa svar på inläggen till supporten där folk trodde att de svarade på inlägget.
OK, men avsändaradressen är ju noreply@byggahus.se. Kommer man verkligen till supporten om man svarar på den adressen?

Hur som helst borde det vara enkelt att skicka ut mailen från en adress som genererar ett autosvar med en förklaring om hur man svarar på ett inlägg.

Och om folk slutat att svara därför att mailen numera inte tillför så mycket är det ju lite av ett tecken på att de minskat i nytta...
 
Mailen som inte kommer fram dimper ner hos mig. Visst kan man konfa autosvar annorlunda men det är trist för de som skriver att behöva konstatera att de skrivit på fel ställe först efter de har skickat meddelandet.

Och jag ska inte sticka under stol med att vi fått mer delaktighet sedan vi kortade ner mailen, så det var ju också en tanke enligt mig. ;)

De nya mailen har också förbättrats på så sätt vi nu har gjort dem mer som "notifieringarna" fungerar i mobiltelefonen. Väldigt många verkar numera läsa sina mail i mobilen..
 
Per Eskilsson skrev:
Mailen som inte kommer fram dimper ner hos mig. Visst kan man konfa autosvar annorlunda men det är trist för de som skriver att behöva konstatera att de skrivit på fel ställe först efter de har skickat meddelandet.
De lär sig nog snart... Hur som helst finns väl oftast någon form av utkorg så arbetet är med största säkerhet inte bortkastat.

Jag tycker faktiskt argumentationen är lite märklig. Genom att göra mailen mer innehållslösa så ska man skydda folk från att försöka "posta på fel sätt". Jag köper nog inte riktigt detta men vi får väl enas om att vi inte är överens. Med tanke på det relativt lilla engagemang som denna tråd har så är det nog ingen stor fråga för BH-medlemmarna. Eller också är det "bara" jag som ännu inte stängt av mailen... ;) Vad tycker alla andra? Bättre, sämre eller vilka mail?

Per Eskilsson skrev:
De nya mailen har också förbättrats på så sätt vi nu har gjort dem mer som "notifieringarna" fungerar i mobiltelefonen. Väldigt många verkar numera läsa sina mail i mobilen..
Jag hade aldrig några problem med att läsa de gamla mailen i mobilen... ;)
 
Har aldrig förstått mig på de här mailen, har för mig jag har kryssat i att jag inte vill ha och de jag ändå får går till en fuladress som jag aldrig kollar. När det finns en funktion för att se nya svar i trådar som man har deltagit i förstår jag inte alls vad mailen fyller för funktion?
 
Dalbotös skrev:
När det finns en funktion för att se nya svar i trådar som man har deltagit i förstår jag inte alls vad mailen fyller för funktion?
Det är väl om man någon gång är extra intresserad av aktivitet i en tråd och om man då kanske vill ha en mer aktiv notifiering. I 99 procent av fallen struntar jag i dem men om jag exempelvis själv ställt en fråga eller skrivit något som verkligen engagerar mig, kan jag ibland tycka att de fyller en funktion.
 
IngMatt
Och jag får sällan några alls
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.