Vilket tycker ni är snyggast?
Ska man ha garderober som följer möblernas färger, tex ek i ett rum och björk i ett annat och vita i det tredje?
Eller ska man ha sämma typ av garderober i hela huset oavsett vad man har för möbler till?
SKa man matcha garderoberna med köksinredningen, eller blir det för mycket av samma?
Har för en tid sedan köpt en paxgarderob i björk från ikea, (det är bara början än) men har nu funderat på om det skulle vara snyggare med ett högskåp i form av faktum Ädel vit som garderob i stället, eftersom jag tycker att den luckan är så himla fin.
Funderar även på att just faktum Ädel ska få pryda hela mitt kök inom en överskådlig framtid. :)

Vad tycker ni?
:DTyck till nu vetja! :D

// Fia
 
Är det ingen som tycker något...?
Hur har ni själva tänkt/gjort?
Hjälp mig snälla. Har fastnat vid garderobsfrågan nu.

:'(// Fia
 
Okej. Jag har väl inget svar men funderar i samma banor. Vi har ekgolv och ekkök och ekmöbler i några rum. Vi har däremot vita innerdörrar, foder och lister i huset. Jag var länge inne på ekgarderober, men tror att det kommer att bli vita garderober med speglar (klassiska i stil med innerdörrarna). Dels tror jag att det blir ljusare, dels tror jag att att det är mer gångbart över tid. D v s att jag inte ledsnar på dem så fort.

Annars är jag ju oerhört förtjust i Pax Nexus i björk, som är jättesnygg. Men det skulle bli ytterligare ett träslag/en färg.

Eventuellt kommer vi att ha ekgarderober i vissa rum, men gå på vita skjutdörrar till garderobsutrymmen hall och master bedroom, där det är stora garderobsytor. Eller vita kanske, ändå.... :) Jag är stensäker som du märker....
 
En sak till. Jag tror inte på att matcha möbler i ett rum. Iallafall jag byter möbler då och då. Jag försöker istället skapa en enhet med mer beständiga saker så som innedörrar eller golv. Jag tycker att enhetlighet är rogivande också det skapar intryck av yta tycker jag....
 
Jag vet vilket problem det är att välja garderob...i vårt nyinköpta hus fanns det bara fula "playwood" garderober i stil radhus...så vi slängde ut alla. När det kom till att välja garderob hade jag fått för mig att matcha vår valnöts säng med ikeas pax garderob i en mörk träfärg (kommer inte ihåg riktigt vad det var för träslag)

Men efter många diskussioner så kom vi fram till att vi inte skulle matcha sängen utan dörrarna, fönstrerna o listerna som allt e i vitt...Och det blev riktigt snyggt...om vi valt en mörk garderob så hade den slukat upp hela rummet och man hade nog inte fått den helheten som vi har nu...

Jag röstar för vitt...lätt att matcha vitt med andra träslag!!!

Good Luck! :D
 
Jag tror också på vitt, tyvärr. Skulle hellre vilja ha trä, men jag minns hur fullständigt ute trägarderober var för femton år sen och hur makalöst fult man tyckte att det var då. Jag tror vi går mot mer målade ytor i hemmet nu när det har varit så väldigt mycket träfärgat ett tag.

Målet med de beständiga elementen i mitt hem är att man åtminstone ska kunna ha dem i femton är innan man kräks på dem. Då får det bli vita garderober. Det matchar tak, dörrar, fönster och karmar.

Men skjutdörrar SKA jag ha... :D
 
Tack för alla svar :D

Tror nog nu till sist att valet hamnar på vita garderober.
Jag är väl oxå den typen som vill byta ut möblerna emellanåt.
Tror oxå att det är som ni säger, bättre att matcha garderoberna med fönster dörrar tak osv. ( Tänkte inte på det innan ni sa det, men köper det rakt av).

Någon som behöver en Pax nexus i björk, jag har en till salu i så fall? :D
Hmmmm......, vad skulle jag med den till? ( Frågar jag mig själv just nu).

// Fia
 
RenoVera skrev:
Någon som behöver en Pax nexus i björk, jag har en till salu i så fall? :D
Hmmmm......, vad skulle jag med den till? ( Frågar jag mig själv just nu).

// Fia
Du kan ju alltid ställa den i ett förråd el garage, funktionen är det ju inget fel på!


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.