Är i husköpar tankar men tycker inte riktigt om det lilla paralellköket. har fundering på att ta ner en vägg och ta bort en toa med dusch och på så vis få ett större kök.
är lite bekymrad över avlopp och vatten som finns i väggen, behöver ju på något vis få ner detta i plattan och in under diskbänken. Ett problem är ju att det finns golvvärme i plattan som ju kan ställa till en del.
Ev måste man ju behålla en del av vägg eller sätta dit en pelare med tanke på bärigheten men dettta är bara en väldigt grov skiss på hur jag hade tänkt göra. Några tankar eller förslag på om detta är ett stort ingrepp eller om det kan vara överkomligt?  :)
 
  • plan1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkt förändring i grova drag
 
  • plan2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Jag tycker det blev en klar förbättring, så här i all hast. Sen gillar jag inte att ha trapan så nära dörren. Det har vi och det är för lätt att dra upp smuts upp.
Jag brukar ha mycket synpunkter, så jag ska kolla in detaljerna vid senare tillfälle.

Pernilla
 
Jag vill utnyttja ytan "bättre". Dels vill jag ha en vinkel ned i köket igen brevid spisen, dels vill jag flytta matplatsen lite mer åt höger.

Detta för att få in en klädkammare vid entren någonstans.
Det nya tv rummet ser ut att bara bli en korridor.
Dörren från sovrummet borde gå att flytta till tvrumsväggen. detta ger mer väggyta i köket vilket underlättar flytten av matplatsen
 
Håller med Mats O om att tv ummet inte blir så mycket till tv rum. Kan ni inte byta plats så sovrummet blir tv rum och att ni får ett mindre sovrum där tvrummet varit sen tidigare. I övrigt så blev köket mycket bättre efter tänkt renovering ;)

Det där med att tjuva lite av utymmet i hallen för ev klädkammare var inte heller en sån tokig ide. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.