Hej!

HÄNGANDE VERKTYG
Pegboard gärna med spårfräst ram, i lyxutförande lackerad  med avbildade verktyg, och med krokar och fastsättning av krokarna enligt bild. Observera att krokarna är vanliga SPIK.

6514192867-thumb.jpg6514201531-thumb.jpg

Alla mejselverktyg kan samsas om en planka med en massa hål enligt bild.

6514210536-thumb.jpg

I mitt fall vilar tavlan på den väggfasta plankan och är upptill fäst med två skruv.
I utvecklad form skulle tavlor kunna utgöra dörrar på ett skåp, innebärande att man kommer åt tavlornas baksida.

Kom gärna med ett bättre förslag, men det får inte vara dyrare.

per
 
ni är fantastiskt påhittig per.
jag önskar att jag får så mycket tid över när jag blir pensionär att kunna gå och mysa i min verkstad med kaffekoppen och lyssna på ring P1 och bara njuta av vad dagen har att erbjuda..själv får man hålla tillgodo med en plywoodlåda till mina verktyg. 50 kr på auktionskammaren.men jag önskar att jag hade nånstans jag kunde hänga upp dem och beskåda skönheterna :)
 
pernitta skrev:
Hej!

HÄNGANDE VERKTYG
Pegboard gärna med spårfräst ram, i lyxutförande lackerad med avbildade verktyg, och med krokar och fastsättning av krokarna enligt bild. Observera att krokarna är vanliga SPIK.

[bild][bild]

Alla mejselverktyg kan samsas om en planka med en massa hål enligt bild.

[bild]

I mitt fall vilar tavlan på den väggfasta plankan och är upptill fäst med två skruv.
I utvecklad form skulle tavlor kunna utgöra dörrar på ett skåp, innebärande att man kommer åt tavlornas baksida.

Kom gärna med ett bättre förslag, men det får inte vara dyrare.

per

Jag är också imponerad av alla dina idéer!

Skulle jag förbättra din "mejsel-planka", så skulle den får sektioner i olika färger (målat på kanten, och ovansidan), gult för spårskruvmejsel, rött för Ph osv, samt större avstånd mellan varje hål, det ser lite trångt ut att dra upp dem. Skulle också borra olika stora hål, så att det blir lite svårare att sätta mejslarna på fel ställe (går ju åt ena hållet iallafall).
 
Tipsar om att förutom att borra hålen även köra ner en avrundningsfräs och på så vis bryta kanterna på borrhålet.
Gjorde så på inredningen på en skola där jag var slöjdlärare, det ser lite bättre ut så...

Likaså kan man få ideer av att se på hur verktygen sitter i slöjdskåp, en del är rätt genomtänkt och det mesta där är gjort i just... trä...

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.