Satte igår in två underskåp, totalhöjd 48 cm (egentligen IKEAs överskåp till kök som jag förstärkt) under torktumlare och tvättmaskin, allt väl än så länge :D
Startade en tvätt och när centrifugeringen går igång flyttar sig hela underskåp och tvättmaskin ut på golvet :eek:
Dock trodde jag i min enfald att jag inte behövde regla underskåpen i väggen vilket ska göras idag!

Nu till min fråga tror ni det räcker med att regla underskåpen i väggen eller jag måste på något sätt fästa tvättmaskin/torktumlare i underskåpen också? Man vill ju inte få den överraskningen med en tvättmaskin som ligger med luckan neråt och centrifugerar på golvet :D
 
Jag har gjort något liknande och har bara fäst underskåpet i väggen.
 
Skönt o höra!
Ingen sarg som håller tvättmaskinen på plats?
 
Om maskinen (främst tvättmaskin) vandrar så står inte maskinen och/eller skåpet i våg, eller så är det dålig konstruktion på maskinen (bl.a. dålig dämpning/upphängning av trumman).
 
Nej ingen sarg
 
Demmpa skrev:
Om maskinen (främst tvättmaskin) vandrar så står inte maskinen och/eller skåpet i våg, eller så är det dålig konstruktion på maskinen (bl.a. dålig dämpning/upphängning av trumman).
Ok, den har dock inte vandrat innan vi lyfte upp den, och vägde av underskåpet innan vi lyte upp. Dock börjar jag fundera på om det var innehållet som gjorde att den vandra att allt låg i en sida.
Det funkade bra då centrifugering maxade, problemen uppstod när den varvade upp och ner.
Men det är en gammal maskin så det kan säkert va som du skriver.
Börjar med att fästa underskåpet i väggen så får vi se.
Sambon får kanske som hon vill, en ny tvättmaskin :D
 
Även nya maskiner kan ha dålig upphängning av trumman.

Det är främst vid centrifugering som maskinen kan vandra.
 
A
När man införskaffar en produkt som är gjord för att placera tvättmaskin på, har den sarg...och är gjord i stål...
Avvikelser från detta kan medföra oberäknade upplevelser...
 
Tack för svaren!
Jag börjar med att reglafast underskåpen i väggen och provar, hjälper inte detta får jag försöka lista ut hur jag fixar en snygg sarg!
 
  • Gilla
Roxana
  • Laddar…
Problemet löst!
Två reglar fästes i väggen en på höger sida och en bakom som skåpet sedan skruvades fast i, vägde också av ordentligt, dels skåpet utan tvättmaskin och tvättmaskin när den va upplyft.
Sedan satte jag fyra vinkelbeslag (enligt bild) ett i varje hörn och spraymålade i samma färg som skåpet, så nu ska det mycket till för att tvättmaskinen ska vandra iväg!

skap.png

Tack för hjälpen!!
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.